Zbog izvanrednog otkaza

Medak puštan iz pritvora i tužit će HŽ

Slika nije dostupna
Istražni sudac Županijskog suda u Splitu Slavko Svalina u slučaju nesreće nagibnog valaka ukinuo je pritvor Ivanu Medaku, Jozi Babini i Ivanu Tomaškoviću, a barba Lukin miljenik tužit će HŽ zbog izvanrednog otkaza.

Do puštanja iz pritvora je došlo nakon što su ispitani i posljednji svjedocim strojovđa nesretnog nagibnog vlaka Joško Palinić i kondukter Ivica Mišković. Oboje svjedoka su pred sucem iskazali svoje teško psihičko stanje uzrokovano nesrećom. Kako je rekao strojovođa Palinić, prije iskliznuća vlaka učinio je sve što je mogao, no, unatoč tome, ne sjeća se samog trenutka nesreće. Zna da je aktivirao sve kočnice, a zbog nesreće, i danas ima psihičkih smetnji zbog kojih uzima ljekove, baš kao njegov kolega kondukter Ivica Mišković.

'Sjećam se da sam aktivirao ručnu kočnicu. U jednom momentu su koferi počeli padati. Smirivao sam putnike. Znam da sam tada bio na nogama u stražnjem dijelu vagona, a kasnije sam se probudio na podu prednjeg dijela vagona. Bilo je grozno. Ljudi su zapomagali, plakali, a bilo je i mrtvih', rekao je sucu Mišković.

Osnovano se sumnja kako je Medak izravno dogovorio sklapanje ugovora o nabavi spornog retardanta, a da o tom nije obavijestio nadređene. Istraga je pokrenuta nad Medakom (51), direktorom Intradea Ivanom Tomaškovićem (34) i njegovim savjetnikom i puncem Jozom Bazinom (58), koji se nalaze u pritvoru na splitskim Bilicama. Vještačenje Centra za kriminalistička vještačenja pokazalo je da se retardant 'TG-300' kojim je bila tretirana pruga u Rudinama kad se nanese na ravnu i zagrijanu površinu pretvara u tvar poput voska. Istim vještačenjem je nedvojbeno utvrđeno da se od sredstva kojim je tretirana pruga nakon isparavanja vode ostaje uljasta tekućina.

Tužba protiv HŽ-a

A barba Lukin miljenik planira borbu za svoja radna prava. HŽ-ov izvanredni otkaz zbog izgubljenog povjerenja i nanesene štete tvrtki stigao je tjedan dana nakon isteka zakonskog roka. Ako se to pokaže točnim radni spor mogao bi ga vratiti na posao. Pitanje je hoće li se tada otvoriti i pitanje odgovornosti onih koji preporučuju ljude na vodeće položaje u državne tvrtke. Podsjetimo, u nesreći u Rudinama kod Kaštela 24. srpnja šestero putnika je izgubilo život, a njih 55 je ozlijeđeno.