"To je politika bez vizije, politika izdaje, od tako važne industrijske grane učiniti pustinju", poručio je Sinčić iz Rijeke.
Model Živog zida za rješavanje problema brodogradnje jest povezivanje brodogradilišta i izrada strateškog plana kako bi se znalo što s brodogradilištima za pet, 10 ili 20 godina. Treba smijeniti nesposobne uprave, revidirati postupke privatizacije, sankcionirati odgovorne i stvoriti uvjete u kojima će ta brodogradilišta moći djelovati, nabrojio je Sinčić.
Smatra da brodogradilištima sada treba pomoći i subvencinirati ih s državne razine, dok ne postanu profitabilna. "A ona to mogu postati", dodao je.
Sinčić je rekao da problem brodogradilišta nije samo u Uljaniku i 3. maju, nego i u Brodosplitu i Brodotrogiru te Viktoru Lencu.
Oni su sanirani i privatizirani u slično vrijeme, pa u isto vrijeme izlaze i problemi na vidjelo. Problem je u prvom redu nedostatak vizije, jer Vlada nije u stanju reći što želi od brodogradilišta i u kojem roku, ali i nedostatak suvereniteta, jer su naši izvozni proizvodi, pa tako i brodovi, automatski nekonkurentni zbog loše politike Hrvatske narodne banke (HNB) i visokih kamatnih stopa, kao i zbog nedostatka domaćih banaka i domaćeg kapitala, naglasio je.
Zbog toga smo, dodao je, ovisni o stranom novcu i stranim bankama u našoj zemlji te moramo čekati milost da Europska komisija dozvoli da kreditiramo tvrtke u vlastitoj zemlji. Zaključio je da je to "plod žrtvovanja" za ulazak u Europsku uniju koja pogoduje drugim brodogradilištima, u drugim dijelovima EU-a.
Saborski zastupnik Živog zida Ivan Pernar naveo je da su se problemi s neisplatom plaća pojavili najprije s kooperantima Uljanika, a potom su se prenijeli na plaće samih zaposlenika, a sad je, kaže, takva situacija i s kooperantima 3. maja, pa se može očekivati da se plaće prestanu isplaćivati i zaposlenicima riječkoga brodogradilišta.
Rekao je i da je premijera Andreja Plenkovića upozoravao da dovoljno rano počne tražiti rješenje problema dok plaće još ne kasne te da zatraži odobrenje za kreditiranje brodogradilišta.
Takva se situacija može prenijeti i na druga brodogradilišta jer je država prestala isplaćivati subvencije brodogradilištima, a bez njih radnici ne mogu dobivati plaće te je pred nama socijalna katastrofa, upozorio je Pernar.
Branimir Bunjac, još jedan saborski zastupnik Živog zida, naveo je da se u Živom zidu zalažu za državni intervencionizam u brodogradilište te izrazio važnost povezivanja brdoogradilišta, primjerice, Uljanika, 3. maja i Brodosplita, za jači nastup na svjetskom tržištu. (Hina)