Krivac za ovu nesreću je čovjek, kažu u Sindikatu strojovođa i naglašavaju da je strojovođa dvadesetak kilometara od mjesta nesreće prijavio kvar na kočnicama, ali je nakon pregleda pušten dalje. 'Vlak je stajao tamo gotovo 25 minuta i nakon toga je pregledač vagona došao do strojovođe i rekao da, što se tiče njega, vlak može dalje', kaže Stjepan Turkalj iz riječkog Sindikata strojovođa. U upravi HŽ-a ne žele komentirati optužbe sindikata dok traje istraga. 'Ne govori se sada ni u kom slučaju o odgovornosti nekog pojedinačno, to ne mogu niti reći, jer čeka se zaključak internog povjerenstva i policije', kaže Miljenko Belenčić, šef prometnog sektora HŽ Rijeka.
HŽ demantira tretiranje pruge kemikalijama
I dok službeni HŽ čeka rezultate istrage i demantira priče o navodnom tretiranju pruge kemikalijama, sindikat isključuje bilo kakvu odgovornost strojovođe za nesreću. 'Poslije se navodno ustanovilo da su jednostavno isključene kočnice za koje strojovođa nije znao i to je po nama najveći uzrok ove tragedije', pojašnjava Turkalj. Stanari obližnjih zgrada još su u šoku razmišljajući što se moglo dogoditi da je umjesto koštanog brašna vlak vozio plin ili neki drugi zapaljiv i opasan teret. Usput čiste vozila i zbrajaju štetu. Riječani i danas komentiraju da je sve prošlo odlično, s obzirom na to kako je moglo završiti. Mnoge zanimaju zaključci istrage koja bi trebala otkriti pravog krivca ili krivce.
Mrgan: Pribojavamo se da je bilo sabotaža
U HŽ-u opovrgavaju informacije o premazivanju ili špricanju tračnica, a sindikati sumnjaju i u sabotažu Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan rekao je da je uzrok nesreće kompozicije teretnoga vlaka sa 16 vagona u kolodvoru Sušak-Pećine ljudski faktor, ali je izrazio i sumnju u sabotažu. 'Ono čega se pribojavamo je da je, u spletu okolnosti koje su se događale na kolodvoru Škrljevo, izvršena sabotaža, kada je netko namjerno zatvorio slavinu glavnog voda za dovod zraka između dva vagona i tako onemogućio kočenje vlaka', rekao je Mrgan. Podsjetio je da su u proteklih tjedan dana u Kninu na putničkim vlakovima (prvo jednom, a nakon dva dana i na sva tri putnička vlaka) isključeni rasporednici, a što znači da strojovođa ne bi mogao upravljati kočnicama.
Pritisak policije na strojovođu
Po njemu se u Kninu radi o sabotažama kako bi se dokazalo da vlakovi ne voze i da se odgovornost prebaci na strojovođe. Smatra da pojedini članovi Uprave HŽ-a i posebno povjerenstvo, koje treba utvrditi uzroke nesreće nagibnog vlaka koji je izletio iz tračnica kraj Kaštela, žele dokazati kako se radilo o neispravnosti nagibnog vlaka 'iako cijela hrvatska javnost zna da je glavni uzrok nesreće zalijevanje pruge retardantom'. Mrgan je izrazio nezadovoljstvo, kako je rekao, pritiskom policije prilikom ispitivanja na strojovođu Nenada Jurčića. Najavio je će Sindikat strojovođa Hrvatske zbog toga uputiti protest ministru unutarnjih poslova Tomislavu Karamarku.
Uzrok se istražuje
Na mjestu jučerašnje nesreće teretnoga vlaka u kolodvoru Sušak-Pećine očevid provode policija i HŽ-ovo istražno povjerenstvo. Sve interventne ekipe HŽ-a su na terenu i raščišćavaju dio po dio kolodvorskog područja, i iz smjera Rijeke i iz smjera Škrljeva, izvijestio je danas HŽ. Jutros su svi neoštećeni kontejneri odvezeni u Luku Rijeka, a oštećene vagone pomoćni vlak s dizalicom s kraja kompozicije prebacuje u kolodvor Škrljevo. Tehničke službe HŽ Infrastrukture iz smjera Rijeke, koliko im to uvjeti omogućavaju, saniraju stupove kontaktne mreže i kontaktne vodove te popravljaju oštećenja na kolosijecima. Tvrtka HŽ Cargo angažirala je ovlaštenu tvrtku iz Rijeke za sanaciju mjesta na kolodvoru na kojima je bilo rasut sadržaj kontejnera, kako bi se kolosijeci potpuno očistili.
>> Sa sto kilometara na sat vlaku otkazale kočnice?
I dalje je u prekidu teretni promet na relaciji Škrljevo - Rijeka dok se putnici putničkih vlakova prevoze autobusima na istoj relaciji. Prema trenutnim informacijama, ako završi očevid i ako se raščišćavanje nastavi sadašnjim tempom promet na cijeloj relaciji mogao bi biti opet uspostavljen u utorak, izvijestio je HŽ. (M.B./T.Š./Hina)