U čemu se voze

ISTRAŽILI SMO: Što siromašnije države - to skuplji automobili!

Slika nije dostupna
Skupe limuzine, naručene za hrvatske ministre, podigle su prašinu u javnosti. U čemu se voze premijeri i ministri drugih europskih zemalja? Što zemlja ima niži BDP, to ministar ima bolji automobil.

Kad bugarski premijer dolazi na neki događaj zaustavlja se promet na autocesti. A i osiguranje ima puno posla zbog prosvjednika. U Vladinoj garaži nalazi se ergela limuzina.

Na sjeveru Europe biciklom na posao idu i građani i ministri i članovi kraljevske obitelji. Sasvim dobro izgleda bicikl i danskom princu. 'Biciklom je najlakše i najbrže stići na odredište u Kopenhagenu', kaže Ayfer Baykal, pročelnik za tehnologiju i okoliš.

Vlada opet o nabavi automobila: 'Cijena nije jedini kriterij pri odabiru ponude'

Sve se praši kada prolazi rumunjski premijer u limuzini vrijednoj milijun i pol kuna, koju je dobio na dar. Na početku mandata rumunjski premijer Victor Ponta vozio se u hibridnoj limuzini, poklonu koji je primio od kompanije koja zastupa tu autokuću u našoj zemlji. Sada se vozi u njemačkom i rumunjskom terencu.

Slovenija ima poseban propis. Političar koji želi automobil više klase iz vlastitog džepa mora izdvojiti 600 eura za mjesečne troškove takvog automobila. Irci su skuplje automobile zamijenili jeftinijima i sve raširenijim hibridima.

Francuski političari naklonjeni su domaćoj auto industriji. U voznom parku predsjednika Hollanda nekoliko je luksuznih automobila, no od svih najdraži mu je novi električni kabriolet koji stoji oko 300 tisuća kuna.

Svi njemački ministri voze se u najmoćnijim domaćim modelima. Kancelarki Merkel od svih je najdraža najnovija mercedes limuzina koja stoji više od milijun i pol tisuća kuna. Ipak, riječ je o zemlji u kojoj kancelarka prima plaću od 17 tisuća eura, nezaposlenost se drastično smanjuje, a BDP svake godine sve više raste. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook