Rasuti teret, prema slovu zakona, trebao bi biti prekriven i zaštićen, kako drugima u prometu ne bi nanio štetu.
No vrijedeći zakon može se i drugačije tumačiti.
"U ovom dijelu, što se tiče sadašnjeg zakona, stoji po potrebi što ostavlja mogućnost da netko sam procijeni je li potreba ili nije potreba prekriti taj teret. Ako se opet radi o tome da je roba natovarena preko stranica, u svakom slučaju bi morala biti prekrivena", pojašnjava Miljenko Gočin iz Sindikata hrvatskih vozača.
Da se se zemlja, šljunak, pa i mnogo veći tereti ne prekrivaju, svakodnevno primjećuju i vozači. Neki su i sami iskusili udar kamena s vozila ispred sebe.
Ako vam nešto i doleti u automobil, evo što ne bi bilo zgorega odmah napraviti.
"Svakako se preporuča zapisati registarsku oznaku, poslikati mjesto nezgode, poslikati oštećenja na vozilu, prijaviti policiji koja će onda terenskom provjerom utvrditi o kojem se vozilu radi i kakav je teret bio, odnosno mogućnost pada tereta i oštećenja", savjetuje Marijana Mabić iz Sava osiguranja.
Nakon toga slijede i kazne koje nisu male.
"Propisana je kazna od 500 kuna za vozača vozila s kojega padaju dijelovi ili rasuti teret, dok je za pravne osobe moguće izreći kaznu i do 15 tisuća kuna", kaže Robert Čop iz MUP-a.
Dovoljno razloga za prekrivanje ili vožnju tereta u gabaritima, koji neće letjeti i ugrožavati sigurnost drugih u prometu.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr