Kad tražilica sugerira...

ISTRAŽILI SMO: Stereotipi koje Google stvara o Hrvatskoj

Slika nije dostupna
Google, očito, ima "mišljenje" o svim zemljama svijeta pa smo odlučili razotkriti kakvo je ono o Hrvatskoj i Hrvatima. Evo do čega smo došli...

Na upit "Why is Croatia" (Zašto je Hrvatska?), Google autocomplete nudi sugestije "so beautiful" (tako lijepa) i "so good at sports" (tako dobra u sportu).

FOTO Doznajte po čemu je Hrvatska jedinstvena na OVOJ karti Europe

Slijedeći dalje neke stereotipne upite o našoj zemlji i Hrvatima, otkrili smo što Google autocomplete kaže na upisan pojam "Croatia is" (Hrvatska je), a ponuđene sugestije su bile "super" i "ružna". Ne baš logičan slijed, ali to je ono što se nudi.

Google nema baš pretjerano visoko "mišljenje" o Hrvatima pa tako na upit "Croatians are" (Hrvati su), nudi sugestije "zgodni", "ružni" i "nepristojni". Jednostavnim gramatičkim obratom "Are Coratians" (Jesu li Hrvati), Google nudi sugestije "bijelci", "Slaveni", "dobrog izgleda" i možda najčudnije "kvalificirani za rad u Velikoj Britaniji".

Google se, međutim, slaže s generalnim mišljenjem većine Hrvata o geografskom položaju Hrvatske u Europi. Google autocomplete na upit "Croatia is not" (Hrvatska nije), daje sugestije "Balkan" i "Istočna Europa".

Ako bilo koji stranac upita Google "Is Croatia" (Je li Hrvatska), Google autocomplete će ga pokušati preduhitriti sugestijama "sigurna", "Balkan" i "siromašna". Dakle uglavnom negativnim sugestijama.

Ipak, najvažnije je da Google i dalje kao glavnu sugestiju o Hrvatskoj, barem onu prvu koju nudi, ima riječ "lijepa". Nakon toga je lako ostalo zanemariti.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook