Slučajnom provjerom na internetu, Antonija je shvatila da joj je ovrhom naplaćen tuđi dug, zbog neplaćenog telefonskog računa. I to od imenjakinje i prezimenjakinje koja već godinama živi u Australiji.
'Tako je, ima isto ime i prezime kao i ja, ali nas dvije smo iste različite osobe. To bi trebalo biti vidljivo po našim dokumentima, je li se radi o OIB-u ili jedinstvenom matičnom broju građan', kazala je Antonija.
Kako je policija HT-u dala krive podatke za ovrh, tek se treba utvrditi. Smatraju da nisu pogriješili. Pravda se i HT: 'Sve relevantne podatke o ovršeniku HT je, zastupan od strane odvjetničkog ureda, dobio od strane mjerodavnih institucija. U cijelom ovršnom postupku nije bilo naznaka o mogućoj zamjeni identiteta'.
>> Priča o OIB-u: Trebao je biti više, a evo što je ispao
Ovo očito pokazuje nemar institucija koje prikupljaju naše osobne podatke, upozoravaju u agenciji koja je sličnih primjera imala podosta. 'Svi oni koji vode zbirke tih osobnih podataka u tom lancu odgovorni su, jer oni ih moraju voditi točno i potpuno', kazala je pravnica Dubravka Dolenec.
Jer svaki OIB jedinstven je i neponovljiv. Bez obzira nosi li netko isto ime i prezime. HT se ispričao, stopirao ovrhu i Antoniji obećao vratiti puni iznos, ali ona nije zadovoljna te sprema tužbu. 'Da vam netko sjedne na vaš tekući račun, da vi niste dobili nkakav dokument, nikakvu obavijest, zašto ja nisam na ovu adresu zaprimila sve to skupa? Dakle, da postoji neko dugovanje pa da smo to mogli ranije riješiti', kazala je Antonija.
Antonija se pita zar se tako lako barata našim osobnim podacima, samo zato što netko nosi isto ime i prezime. Na uvođenje OIB-a utrošen je silni novac, ali nemar institucija opet je isplivao na površinu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook