EMISIJA PROVJERENO

Insajderi iz industrije otkrivaju pozadinu priče: "Ako se ljudi razbole i umru, oni plate i gotovo"

Brod Moby Drea - 6 Foto: Provjereno
Kako je i zašto brod Moby Drea završio u Hrvatskoj? Provjereno donosi pozadinu priče o gotovo 400 tona azbesta koji je ilegalno ušao u hrvatske teritorijalne vode, a iz njih izašao zahvaljujući upornim građanskim inicijativama i građanima Splita.

"Vidio sam 1500 brodova u svojoj karijeri i Moby Drea je brod s najviše azbesta koji sam vidio", rekao je za Provjereno sugovornik iz europske industrije recikliranja brodova, koji je htio ostati anoniman – jer se mnogima ne bi svidjelo da o tome javno govori.

Kako tvrde izvori, prošle je godine na Moby Drei prikazivano šest puta manje azbesta od stvarnog stanja. 

Iz javno dostupnih informacija može se pročitati da je vlasnik broda bio Moby lines i da je brod predviđen za rashod, odnosno reciklažu u Turskoj. U međuvremenu brod je prodan novom vlasniku – Med Fuel.

U Ministarstvu zaštite okoliša držali su se onog što je novi vlasnik broda Med Fuel pokazao u dokumentima koje su izdali talijanske vlasti. Remont.

Nakon četiri prosvjeda u Splitu, zahvaljujući upornosti građanskih udruga, hrvatske vlasti napokon su ipak ustvrdile da brod mora otići iz hrvatskih teritorijalnih voda jer je prema Baselskoj konvenciji uvoz azbesta zabranjen.

Moby Drea u utorak je napustio Hrvatsku i zaputio se natrag u Italiju. Gdje će ponovno osvanuti na recikliranju, tek će se pokazati. 

Hoće li Andrej Plenković i odgovorni ministri alarmirati europske institucije o pokušaju da se u Hrvatsku ilegalno uveze brod s opasnim otpadom? Bilo bi logično, jesu li – ne znamo. 

Više detalja pogledajte u videoprilogu reporterke Provjerenog Danke Derifaj.