Stanić je novinarima ispred Ustavnog suda rekao da vrlo skoro očekuju donošenje privremene mjere kako bi se referendum proveo bez daljnjih pritisaka, jer se na terenu svakodnevno događa šteta i stvara dodatni trošak. "Očekujem visoku odgovornost Ustavnog suda, jer svaki neophodni trošak treba spriječiti, budući se građanima uskraćuje puno toga i odriču se u krizi, pa svi moramo biti odgovorni prema društvenim sredstvima", istaknuo je Stanić.
Napomenuo je kako je demokratska praksa u svijetu kad građani zatraže raspisivanje referenduma oko pitanja od nacionalnih interesa da se do objave rezultata ne poduzimaju daljnji koraci, no hrvatska Vlada to ignorira. Optužio je resornog ministra Hajdaša Dončića da je pokazao "visok stupanj tolerancije na korupciju" jer je izjavio kako ona nije najveći problem Hrvatskih autocesta (HAC), iako je poznato da je HAC u zadnjih pet-šest godina sinonim za pljačku.
'Monetizacija nam kupuje tri do pet godina, ali dugoročno nije rješenje'
U srijedu je proteklo punih pet godina od uhićenja članova HAC-ove Uprave zbog višestruko skupljeg bojenja tunela, podsjetio je Stanić, a unatoč tome što su iz sindikata dostavili cjelokupnu dokumentaciju do danas nisu podignute optužnice.
Ministar je čak zaprijetio radnicima da će prodati tvrtku od strateškog interesa za razvoj Hrvatske HAC ONC, rekao je Stanić naglasivši da i država može dobro upravljati tvrtkom, što potvrđuju austrijska iskustva, samo treba dati šansu sposobnima i odreći se političkog kadroviranja i klijentelizma.
Ustvrdio je kako će rezultati referendum pokazati da HAC ONC nije ni trebalo izdvajati iz HAC-a, jer je na taj način samo stvoren dodatni trošak. Tražit ćemo spajanje, restrukturiranje i kvalitetnije upravljanje, najavio je.
Na upit o mogućem uvođenju vinjeta Stanić je rekao kako ne postoje istraživanja koja bi pokazala da bi one bile dobro rješenje za Hrvatsku. U sindikatu su spremni na restrukturiranje HAC-a u rok od pet godina, ali smatraju da nisu potrebni "bolni rezovi", jer je restrukturiranje dobrim dijelom već provedeno i ne postoji značajniji višak zaposlenih, osim u administraciji.
Restrukturiranje ne mora nužno značiti otkaze, nego može biti provedeno i kroz pronalaženje novih poslova, pa i izvan Hrvatske, rekao je Stanić. Sindikati u HAC-u su na to spremni, ali nisu Uprava HAC-a, resorno ministarstvo i Vlada koji državna poduzeća koriste kao bankomate da bi mogli nagrađivati poslušnike koji zapravo koče restrukturiranje.
Na novinarski upit o alternativi koncesioniranju Stanić se založio za dugoročno refinanciranje dugova pod povoljnijim uvjetima. Također treba vratiti održivi sustav financiranja, budući je HAC-u oduzeto ko 900 milijuna kuna naknade iz goriva koji su prebačeni HŽ-u, ali bez učinka, te oko 400 milijuna kuna Hrvatskim cestama, koji stoje oročeni jer su investicije zaustavljene.
Novinarima je prikazano financijsko izvješće koje pokazuje da je za potrebe prikupljanja potpisa za raspisivanje referenduma tijekom rujna, listopada i studenoga potrošeno 624.610 kuna, koje su osigurali sindikati i udruge.
Značajan je bio i doprinos više do 2000 volontera, rekao je Teodor Celakoski naglasivši da inicijativa namjerava pokazati da nije održiva "pljačkaška partitokracija" u upravljanju javnim poduzećima i resursima kojoj se kao isključiva alternativa nudi privatizacija pretakanjem u profite velikih korporacija.
Inicijativa protiv monetizacije autocesta prikupila je više od 530.000 potpisa za raspisivanje referenduma. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook