Neto dobit Ine u prvom tromjesječju premašila je 860 milijuna kuna, dok je EBITDA (dobit prije oporezivanja, kamata i amortizacije) iznosila gotovo 1,4 milijarde kuna, vidljivo je iz financijskih rezultata kompanije za prvo polugodište koji su objavljeni u četvrtak.
Iz Ine poručuju da je ovo najbolji rezultat prvog polugodišta od 2011. godine te da najveće poboljšanje poslovanja bilježe rafinerije i marketing uključujući i trgovinu na malo iako su istraživanje i proizvodnja i dalje glavni nositelj rezultata.
"Blagi pad proizvodnje djelatnosti Istraživanja i proizvodnje nadoknađen je zahvaljujući povoljnijem vanjskom okruženju, što je rezultiralo porastom EBITDA od 26 posto u usporedbi s prvim polugodištem 2016. Djelatnost Rafinerija i marketinga uključujući Trgovinu iskoristila je razdoblje povoljnih marži koje su, uz više razine prerade i snažan maloprodajni rezultat, rezultirali pozitivnom EBITDA od 183 milijuna kuna za prvo polugodište. Maloprodaja je zabilježila rekordan porast, kako u segmentima goriva tako i u segmentu robe široke potrošnje", poručuju iz Ine.
Kapitalna ulaganja u prvom polugodištu 2017. iznosila su 520 milijuna kuna te se očekuje intenzivna investicijska kampanja u drugoj polovici 2017. godine. Neto dug smanjen je na gotovo 2,03 milijarde kuna, uz odnos duga i kapitala na povijesno najnižoj razini od 15,3 posto.
Zoltan Aldott, predsjednik Uprave Ine, kaže da je prvo polugodište 2017. godine pokazalo zavidan rast Ininih rezultata u svim aktivnostima. "Svi najvažniji pokazatelji poboljšani su, pri čemu je EBITDA povećana sa 521 milijun kuna u prvom polugodištu 2016. godine na 1.398 milijuna kuna u prvom polugodištu 2017. godine, dok je neto dobit bez jednokratnih stavki skočila na 608 milijuna kuna u usporedbi sa 70 milijuna kuna u prvom polugodištu 2016.", rekao je Aldott.
Aldot dodaje da su značajno veće razine rafinerijske prerade, dodatno podržane povoljnijim maržama, dovele rezultat u pozitivno područje u dijelu EBITDA, ali da je tijek novca i dalje negativan.
Trgovina na malo održava dobar rezultat s rastom prodajne mreže u regiji zajedno sa širenjem u segmentu robe široke potrošnje, osiguravajući konstantno snažne rezultate.
"Ovaj period olakšanja potrebno je iskoristiti za daljnje jačanje tržišne pozicije i aktivnosti, s obzirom na to da je dugoročne prognoze teško stvarati, a volatilnost tržišta može se ponovno pokazati izazovom", kaže Aldott.