Pacijenti se pred odlazak stomatologu često pitaju koje su usluge besplatne jer se cijena iste usluge može razlikovati od stomatologa do stomatologa.
Stoga je bitno da pacijent zna svoja prava prije ulaska u stomatološku ambulantu.
Potrebno je naglasiti da su mnoge usluge besplatne zahvaljujući kako obaveznom tako i dopunskom zdravstvenom osiguranju.
Pravilnikom HZZO-a o dentalnoj zdravstvenoj zaštiti jasno su utvrđene usluge stomatologa koje su besplatne za pacijente i njihov trošak pokriva obavezno zdravstveno osiguranje.
Definirane su i usluge koje nisu standardne i koje osiguranici mogu samostalno platiti.
Besplatne usluge kod stomatologa
Za osobe starije od 18 godina HZZO će pokriti sljedeće usluge:
- liječenje zuba
- kompozitne (bijele) ispune za jedinicu, dvojku i trojku u gornjoj i donjoj čeljusti
- popravak svih ostalih zuba amalgamskim ispunama
- vađenje zuba
- upućivanje na specijalističko liječenje izdavanjem uputnice za teže zahvate po procjeni izabranog doktora dentalne medicine
- uputnice za RTG snimke zuba, ortopan, zubne proteze, vađenje zuba i slično
- liječenje paradontoze
- čišćenje kamenca do dva puta godišnje
- protetske radove, npr. zubne krunice te djelomične i totalne zubne proteze, ovisno o dobi.
Za osobe mlađe od 18 godina, uz već sve nabrojano, HZZO će pokriti i:
- zubni aparatić
- bijele ispune za sve zube.
Participacija za dio pacijenata
Pacijenti koji ne plaćaju dopunsko zdravstveno osiguranje moraju platiti participaciju.
U slučaju kad ne želi amalgamsku ispunu u zubu, pacijent može dobiti bijelu. Tada stomatolog ne šalje račun HZZO-u i ne naplaćuje pacijentu participaciju, nego mu naplaćuje uslugu koja nije standardna, kao privatnom pacijentu.
Formiranje cjenika dentalnih usluga
Ako ugovorni stomatolog u primarnoj zdravstvenoj zaštiti naplati pacijentu neku od spomenutih usluga koje bi trebale biti besplatne, pacijent se može javiti s računom HZZO-u i zatražiti refundaciju troškova.
Stomatolozi usluge izvan standarda naplaćuju prema cjeniku dentalnih usluga koji formira Hrvatska komora dentalne medicine, a pacijent za naplaćenu uslugu mora dobiti račun.
Cjenik usluga mora biti na vidljivom mjestu.
Ako pacijent smatra da je trošak neopravdan, može zatražiti povrat novca od HZZO-a. Ako je trošak zaista neopravdan, HZZO će mu vratiti novac.
Ne znate koja su vaša prava? Kako ih ostvariti? Država se nije previše potrudila objasniti na što sve imamo pravo, ali mi smo tu da vam pomognemo. Jer ako imaš pravo - ostvari ga.
Svoju priču pošaljite na reporter@novatv.hr.