Recimo, pravo na naknadu.
"Ukoliko je vlak kasnio od 60 do 119 minuta, putnik ima pravo na naknadu u visini od 25 % od pune cijene karte. Kod kašnjenja duljih od 120 minuta putnik ima pravo na naknadu u visini od 50% od pune cijene karte. Putnik je obavezan popuniti zahtjev za ostvarivanje prava na naknadu", stoji objašnjenje na stranicama HAKOM-a.
Tamo se nalazi obrazac zahtjeva kojeg se treba popuniti. Iz HŽ Putničkog prijevoza pojašnjavaju kako je uz popunjeni zahtjev za ostvarivanje prava putnika, potrebno priložiti originalnu papirnatu kartu "koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik, a kod elektronskih karata mjerodavna je validacija karata".
"Zahtjev i ovjerenu kartu potrebno je poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 135 Zagreb ili predati na putničkim blagajnama (uz primitak potvrde o predaji) navedenima u Korisničkoj uputi", objašnjavaju.
Što je s pretplatnim kartama?
Za podnošenje zahtjeva za isplatu naknade za kašnjenje po pretplatnim kartama na pametnim karticama (mjesečne, 30-dnevne, 15-dnevne) zahtjev je potrebno dostaviti nakon isteka roka valjanosti pretplatne karte uz navođenje dana i vlaka koji je kasnio. Za podnošenje zahtjeva za isplatu naknade za kašnjenje po pretplatnoj godišnjoj karti na pametnoj kartici, zahtjev je potrebno dostaviti nakon isteka svakog 30. dana roka valjanosti, uz navođenje dana i vlaka koji je kasnio.
"Naknada za kašnjenje odobrava se za kašnjenja vlaka veća od 60 minuta za smjer u kojem je nastalo kašnjenje i dan putovanja. Ako se radi o ukupnom iznosu za sve dane kašnjenja koje iznosi manje od 4€ (u kunskoj protuvrijednosti), naknada neće biti isplaćena. Naknada za kašnjenje izračunava se razmjerno cijeni koja je putniku stvarno naplaćena za zakašnjelu uslugu prijevoza. Naknada za kašnjenje bit će isplaćena na temelju podataka navedenih u zahtjevu", objašnjava se.
Rok je mjesec dana, može i vaučer
Naknada za kašnjenje isplaćuje se u roku od mjesec dana od podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava putnika. Umjesto naknade za kašnjenje, putnik može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade.
Zašto 4 eura?
"Željeznički prijevoznik ima pravo uvesti najniži prag ispod kojeg se naknade ne isplaćuju. Taj prag ne smije biti veći od 4 EUR. Navedeno je propisano člankom 17. stavkom 3. Uredbe (EZ) br. 1371/2007 Europskog parlamenta i Vijeća o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu", objašnjavaju u HAKOM-u.
Ako ne znate koja su vaša prava, kako ih ostvariti, ako mislite da ste u pokušaju da ih ostvarite ostali oštećeni, obratite se nama. Javite nam što vas muči, a mi ćemo umjesto vas pitati institucije, češljati zakone, inzistirati na odgovorima i pokušati doći do rješenja. I pomoći vam. Jer ako imaš pravo - ostvari ga.
Svoj problem pošaljite na reporter@novatv.hr