No, s obzirom na ugovor s talijanskim partnerima, koji je sklopljen devedesetih godina, to nije moguće. Preostaje nam jedino razmišljati kako izbjeći krize poput ove.
U svemu tome, opet se aktualizira izgradnja plinskog terminala na Krku, ali treba znati da se to ne može izvesti preko noći. Osim toga, ta investicija je teška najmanje deset milijardi kuna
'Otvaranje novih dobavnih pravaca koji bi bili izvan kontrole ruske federacije i otvaranje podzemnih skladišta je sigurno rješenje za ove probleme', tvrdi Vjeran Piršić iz udruge Eko Kvarner.
>> Vratili nam 15 posto, grijemo se zalihama!
S obzirom na velike količine plina koje se nalaze u istarskom podmorju i koje i u ovim trenucima putuju plinovodom od Pule ka Zagrebu i dalje prema kontinentu, Hrvatska je mogla izbjeći ovu novonastalu situaciju s plinom.
'Ono što je očito je da je Hrvatska 2006. godine proizvela skoro dovoljno plina za svoje potrebe, samo je skoro istu količinu plina koji je uvela iz Rusije - izvezla u Italiju', dodaje Piršić.
Inače, u Italiju Hrvatska izvozi plin po cijeni od 6 do 8 centi po kubiku dok istovremeno uvozi nekvalitetni ruski plin po cijeni od gotovo 25 centi po kubiku. Građani ga pak plaćaju četrdeset centi po kubiku i najavljuju se nova poskupljenja. Očito se netko preračunao, a danak, kao i obično, plaćaju potrošači!