Fedrelana vlada izmijenila trasu

IGH ucrtao trasu autoceste u korist ministra?

Slika nije dostupna
Trasa autoputa na koridoru 5C kroz Hercegovinu, koju je prekjučerusvojila Federalna vlada BiH, promijenjena je samo za jedan posto u odnosu na prvobitni plan koji je izrađen pod okriljem Ministarstva prometa i komunikacija BiH dok je na njegovom čelu bio Božo Ljubić, predsjednik HDZ-a 1990.

No, pozadina halabuke koju su digli hrvatski ministri u Federalnoj vladi mnogo je dublja od one kojom je predstavljaju i ona se, kako piše Dnevni avaz, ne odnosi ni na kakav vitalni nacionalni nego na ekonomski interes pojedinaca, koji se mjeri milijunima maraka.

To su Avazu jučer potvrdili izvori bliski Vladi FBiH, koji su objasnili da je trasa koridora 5C kroz Hercegovinu, izmijenjena sjeverno od Mostara kod izvora Bošnjaci i sjeverno od Počitelja gdje je postavljena nova lokacija mosta.

Pravac koji su ranije ucrtali projektanti zagrebačkog Instituta za građevinarstvo Hrvatske (IGH), zajedno s bivšim ministrom Božom Ljubićem, bio je nezakonit, jer nije bio prethodno usvojen prostorni plan FBiH za to područje. Trasu je, kako neslužbeno doznaje Dnevni avaz, ucrtao upravo IGH, na čijem je čelu već godinama Jure Radić, omiljeni Tuđmanov graditelj i projektant spornog mosta do Počitelja.

Prva trasa isšla pored parcele ministra Vrankića

Jedan od ključnih razloga što su hrvatski ministri burno reagirali leži u tome što će nova trasa autoputa sada zaobići lokaciju Trebižat, gdje se, kako se tvrdi, nalazi parcela državnog ministra Vrankića. Pisanje Avaza o tome da je Vrankić kupio parcelu kuda je trebao proći koridor 5C, da bi je nakon toga prodao za veliki novac državi, jučer potvrđeno na licu mjesta. Nekoliko izvora, kao i mještani Trebižata, kažu da je Vrankić kupio ovu parcelu iznad benzinske pumpe Rebac, na samom ulazu u Trebižat nadomak Čapljine. Parcelu je kupio samo tristotinjak metara odkuće koju posjeduje u ovom mjestu.

Jasmin Bučo, savjetnik ministra za prostorno uređenje FBiH, za Avaz je napomenuo da nije došlo ni do kakvog pomjeranja trase. 'Ovo je prva važeća trasa, jer, prema našem zakonu, jedina nadležnost je za definiranje prostornog plana na entitetima. Ne postoji druga trasa, postoji jedino rješenje iz idejnog projekta koji je uradilo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, i to mimo prostornog plana', rekao je Bučo.

Prema njegovim riječima, sadašnja trasa urađena je prema pravilima struke i u skladu s načelima prostornog planiranja.

Povezane teme