Važno nam je znati odakle je proizvod koji smo kupili, a posebice se to odnosi na meso i mlijeko. A 40 od 100 ispitanih Hrvatskih potrošača misli kako bismo trebali znati čak i iz koje regije dolazi proizvod koji kupujemo.
Istraživanje koje je provela Europska komisija s ciljem da dozna što građani misle o zajedničkoj poljoprivrednoj politici na koju otpada 40 posto cijelog proračuna Europske unije pokazala je kako se od ostalih građana Unije, razlikujemo u svega nekoliko postotaka.
FOTO Proizvodi na 'akciji' skuplji od redovne cijene
Gospođa Ines i gospođa Darinka već godinama određene proizvode kupuju na istom mjestu. Kad ide u nabavu mesa, gospođa Ines, ima samo jedan uvjet, da je domaće, kvalitetno, bitno je da je friško, rekla je Ines, dok je Darinka iz istog razloga, godinama stalni kupac na istom mjestu.
'Gledam na kvalitetu, ako mi dobro ne izgleda, nije friško, neću radije kupiti, mada je i skuplje ovdje, no domaće je bolje.', dodala je Darinka.
Znati što su kupili Hrvatima je važno i kod mesa, ali i kod mlijeka. Označavanje zemlje podrijetla, i za meso i mlijeko dovoljno je za 79 posto građana. 40-ak posto bi označavalo i regiju, a dolazi li iz Europske unije, označilo bi 26, odnosno 25 posto. Koristi od toga, imali bi i proizvođači mlijeka.
U prošloj godini isporuka mlijeka pala za 16,35 %
'Smatramo da bi se proizvodi puno bolje trebali označavati, puno uočljivije, da običan čovjek može vidjeti i lakše uočiti da je mljieko proizvedeno na domaćim farmama.', rekao je Ivan Tremboš, mljekar iz Piškorevaca.
A takvi proizvodi, postigli bi i veću cijenu. Stoga je važno raditi na zaštiti proizvoda.
'Mi smo u sustavu napravili sve da pojednostavnimo proceduru zaštite, da ju učinimo prihvatljivijom, ali inicijativa mora biti od strane potrošača.', smatra Tihomir Jakovina, ministar poljoprivrede.
Što se tiče poljoprivrednika, 49 posto ispitanih građana misli kako im je uloga opskrba zdravom hranom, a da im je uloga ekonomska aktivnost i zapošljavanje, misli tek nešto manje, 44 posto.
Zadarski trgovci i ugostitelji se udružili: Osmislili novu ponudu i spustili cijene!
'U Engleskoj, jabuka koja je proizvedena kod njih ima zastavicu, ona je čupava, ima rupicu, kvrgava je i pored nje stoji lijepa, kao barbika, no svaki Englez kupi onu sa svojom zastavicom', rekao je Matija Brlošić, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore.
Iako su građani spremni platiti kvalitetu, cijene hrane od ulaska u Europsku Uniju su pale za 6 posto. Tako je bilo u 2013. u odnosu na godinu ranije. Ali vjerojatno ste primjetili kako su neki proizvodi poskupili, drugi pojeftinili. Najviše su pale cijene voća 13 posto. A zanimljivo je da je primjerice cijena krumpira porasla za gotovo 40 posto.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook