Novo gorivo stiglo je na postaje, ali je zato 40 lipa skuplje od staroga. Hrvatska se morala prilagoditi ekološkim standardima, pa je umjesto dosadašnjeg plavog dizela morala uvesti euro-dizel.
Dok je promjena nastupila, neki ribari kažu da su morali čekati i tjedan dana umjesto da su bili u ribolovu. Poskupljenje od 40 lipa na prvi mah ne izgleda puno, ali ako većem ribarskom brodu dnevno treba 1000 litara goriva, to je povećanje od 400 kuna samo za jedan dan.
Poučeni iskustvom, kaljski ribari nemaju velika očekivanja. 'Praktički radimo za naftu. Srdela je, primjerice, 2 i pol kune, a litra nafte je sedam kuna', kazao je ribar Božidar Dražić.
>> Ribari prosvjeduju: 'Na crpkama već danima nema plavog dizela'
Od nove godine, riba je pojeftinila, a gorivo poskupjelo. Dok obnavlja brod, Zlatomir zbraja nove troškove. 'Ako je 40 lipa, onda vam je to 400 kuna dnevno, dnevno veći trošak. Ako to pomnožite sa 20 ili 22 ulovna dana, evo izračunajte, to vam je negdje 9 do 10 tisuća kuna', kazao je Zlatomir Franov, predsjednik skupštine ribarske zadruge.
Ribari iseljavaju u Australiju
Velika brodska spremišta teže je napuniti nego ikad. No, dok neki razmišljaju o novom izboru, drugi su se već snašli. U Kalima gotovo sve obitelji žive od ribarstva. Zbog loše perspektive iseljavali su se 80-ih godina, a sada ponovno. Tri, četiri obitelji su otišle. 'To su sve mahom mladi ljudi, puni života i elana', kazao je Tino Vidov, načelnik Općine Kali.
I ribar Branko Ostreš se požalio na odlazak mladih ljudi.'Idu ljudi, mladi bračni parovi. Australija im nudi takav biznis i evo ga', kazao je.
Konkretan plan za oporavak stanja u ribarstvu, kažu u ribarskim udrugama, zasad ne postoji. Ne zna se ni što će biti sa subvencijama kojima je država dosad pokrivala dio cijene goriva, a žale se i da su kontrole slabe. Za bolju perspektivu, očito će biti potrebna jasna i oštrija pravila tko, gdje i koliko smije loviti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook