Naime, od ponedjeljka, 17. svibnja, u 7 sati privremeno se obustavlja promet na trima dionicama pruga: Sirač-Pčelić u duljini od 52,8 km; Našice-Pleternica u duljini od 35 km; te na pruzi Martin Brod-razdjelna točka-državna granica-Ličko Dugo Polje-Knin u duljini od 59 kilometara, na kojoj nije bilo putničkog prometa, a teretni se promet odvijao povremeno po zahtjevu HŽ Carga d.o.o. za prijevoz teretnih vlakova. Željeznički promet se privremeno obustavlja zato što je na spomenutim dionicama kolosijek vrlo dotrajao i loš, te je zbog snižene razine prometne sigurnosti potrebno izvesti kapitalni remont, navodi se u priopćenju HŽ-a.
U slučaju dionice Našice-Pleternica i dionice Sirač-Pčelić riječ je o tračnicama koje su u stalnoj uporabi i pod prometnim opterećenjem dulje od 90 godina. U slučaju dionice Martin Brod-razdjelna točka-državna granica-Ličko Dugo Polje-Knin posrijedi su nezadovoljavajući donji ustroj, koji ugrožava siguran tijek prometa, kao i klizišta i odroni koje valja sanirati. Ukupni troškovi minimalnih radova za osposobljavanje tih pružnih dionica za siguran promet iznose oko 450 milijuna kuna, a vrijeme potrebno za njihovu sanaciju je oko 16 mjeseci od dana potpisivanja ugovora s izvođačima, ističe šefica Korporativnih komunikacija HŽ-a Vlatka Škorić. Ove godine HŽ-Infrastruktura d.o.o. u planu održavanja nema tih sredstava, ali očekuje se da će ona biti planirana u planu održavanja za iduću godinu.
Odluku o privremenoj obustavi prometa donijela je HŽ-Infrastruktura d.o.o., koja upravlja željezničkom infrastrukturom u Hrvatskoj, nakon što su potrebna ulaganja u iznosu od 450 milijuna kuna uspoređena s brojem vlakova i putnika na dotičnim relacijama. Naime, na relaciji Sirač-Pčelić radnim danom u četiri para vlakova putuje u prosjeku po 50 putnika na dan, a vikendom po 30 putnika po vlaku. Na relaciji Našice-Pleternica u tri para vlakova radnim danom putuje u prosjeku po 35 putnika na dan, a vikendom 20 putnika po vlaku. Za vrijeme privremene obustave željezničkog prometa putnike će na tim relacijama umjesto vlakova prevoziti autobusi. Za putovanje autobusom vrijede sve uobičajene prijevozne karte i povlastice kojima se inače koriste putnici željeznicom, navode u HŽ-u. (Hina)