Hrvatska glazbena unija prije nekoliko dana pokrenula je akciju 'Pet minuta do 12' kojom žele skrenuti pozornost na, kako kažu, ugroženost hrvatske glazbe. Tim su povodom uputili i poziv svojim članovima da ne sudjeluju u predizbornoj kampanji.
Hus je naglasio kako HGU nastupa predstavljajući sve vrste glazbe u Hrvatskoj, te kako mu se čini da u našoj zemlji 'lagano nestaje glazbeni identitet'. Požalio se na tretman hrvatske glazbe u medijima, posebno na HTV-u.
'Postoji jedan dio hrvatskih izvođača koji kreira žuti tisak, a oni zapravo ne postoje. Čak je i upitno što to oni nude. Ono što stvarno vrijedi i što zaslužuje prostor, često je neprepoznatljivo', istaknuo je Hus.
Njegovim se stavovima pridružio i Miroslav Škoro.
'Trebalo bi raditi na institucionalizaciji glazbe. Ako mi dopustite, rekao bih kako od rata na ovamo postoji jedna tiha većina konzumenata naše glazbe i jedna glasna manjina koja se protivi svemu onom što je Hrvatsko', istaknuo je Miroslav Škoro.
'Činjenica je da je Hrvatska jedna od zemalja u kojoj se prodaje veoma mnogo domaćih nosača zvuka', dodao je.
Na pitanje Hloverke Novak Srzić o velikoj popularnosti turbo folka među Hrvatima, i Hus i Škoro istaknuli su kako takvo što zapravo ne postoji, te da je priča oko popularnosti takve vrste glazbe prenapuhana.
'Ako ulicom prođe 50 automobila, iz jednog će treštati turbo folk, ali iz ostalih 49 neće, a ja se obraćam njima', rekao je Škoro.
S njim se složio i Hus koji je dodao kako je problem u zakonodavcu zbog čega se Unija i obratila Hrvatskoj vladi.
'Preporučili smo izvođačima da ne nastupaju u predizbornoj kampanji za stranke koje nemaju u programu kulturnu komponentu, jer se pametnom kulturnom politikom stvari jednostavno mogu riješiti' istaknuo je Hus.
'Potrebno je uvažiti činjenicu da postoje neke vrste glazbe koje se ne mogu izboriti za medijsku pozornost', dodao je Škoro.
Na anketno pitanje emisije 'Trebaju li hrvatski izvođači bojkotirati predizborne skupove?' čak 68 posto gledatelja odgovorilo je potvrdno.