Starim MIG-ovima nitko letio nije, pa ni Vrhovni zapovjednik, no još jedan gorak okus rođendanske proslave ostavio je obilazak letjelica, 'ušminkanih' ispred vojnog hangara. 'Sve u svemu, to su sigurne letjelice, ali kad budemo imali više novaca, ići ćemo na nešto novo', istaknuo je predsjednik Stjepan Mesić. Kupnja novih aviona, hrvatske bi porezne obveznike koštala i oko 700 milijuna eura.
>> Od požara ne mogu zaštiti vojarnu, kako će državu?!
Dok zrakoplovci slave punoljetnost i 18. rođendan, Mig-ovi iz hangara spremni su za svoju zasluženu mirovinu. No, na njihovog nasljednika, koji će ih zamijeniti na nebu, još će se načekati. Zrakoplovi su pred otpisom, a predsjednik s rezervnim planom. Hrvatska bi, uz svoj, mogla nadzirati i zračni prostor susjedne BiH, ali i Crne Gore, no nameće se i logično pitanje - s čime?
Krpanje ili prepuštanje zaštite drugima?
Zapovjednik HRZ-a, general bojnik Vlado Bagarić, ističe kako svim zrakoplovima tipa Mig-21 životni vijek, prema dokumentaciji, ističe godine 2013., no čelnog čovjeka zrakoplovstva demantira ključni vojni dokument. Da u njemu piše kako bi se s MIG-ovima mogli oprostiti već krajem ove, a najkasnije iduće godine, on ne zna ili nije dobro pročitao. Jedinica iz matematike, nije pokvarila konačnu predsjednikovu ocjenu za ukupan generalov rad. 'Ja bih mu dao čistu peticu', rekao je Mesić.
Rješenje da odustanemo od nabave skupih igračaka, i zračnu kontrolu prepustimo nekom drugom, danas nitko nije ponudio. Iako je Bagarić izjavio kako bi volio da imamo najbolje borbene zrakoplove i da smo najjači u svijetu, mi to nismo. Neke zemlje poput onih baltičkih, na godinu plaćaju 16 milijuna dolara da ih drugi štite, a sličan dogovor, navodno, imaju i Slovenci, koji plaćaju Talijanima. Ako financijska pipa ostane zatvorena, uvijek možemo isprobati stari recept, krpati ono što imamo. Možda MIG-ovi oldtajmeri i izdrže koju godinu više.