Hrvatski trend vjernosti njemačkim automobilima slijedi i premijer Sanader, koji se već drugi mandat vozi u srebrnom BMW-u klase 7. Cijena ove luksuzne limuzine bavarskog proizvođača, ovisno o opremi i motoru, kreće se od 615 do 838 tisuća kuna. Blindirana verzija tog automobila stoji i nekoliko puta više. Prije nekoliko dana premijerov se automobil proslavio zaradivši ogrebotinu i to od slovenske tegle za cvijeće. Dok oporbeni čelnici u Hrvatskoj voze uglavnom automobile više - srednje klase, šef HNS-a Radimir Čačić očito se ne želi uklapati u prosjek. Pa je nabavio luksuzni Chrysler 300 C. Iako ovaj automobil na tržištu vrijedi i do 488 tisuća kuna, Čačić tješi javnost da je riječ o vozilu starom tri godine, kupljenom na leasing za 'samo' 215.000.
>> VIDEO: Čačić u novoj limuzini od 400.000 kuna
Štedljiviji nije ni slovenski premijer Borut Pahor. Audi A8, sam je vrh ponude njemačkog proizvođača. Cijena - između 600 tisuća i milijun kuna. Francuska vlast tradicionalno potpomaže nacionalnu autoindustriju, pa tako predsjednik Sarkozy najčešće koristi Citroen C6, vrijedan između 350 i 460 tisuća kuna. Za Francuze je to pitanje nacionalnog ponosa. Kancelarka Angela Merkel također se vozi u automobilu proizvedenom kod kuće. Pretjerivanje na američki način - tako bismo mogli nazvati predsjednički Caddilac Baracka Obame.
Ovaj tenk na kotačima krasi otpornost na bombe i projektile, vožnja na probušenim gumama, komunikacijski centar, pa čak i zalihe predsjednikove krvne grupe. Iako je takav automobil tradicija među američkim predsjednicima. Obamin je model, tvrde znalci, dodatno opremljen. Za političare, čini se, krize nema, niti će je biti. Štednja ovdje znači eventualno izbor slabijeg, umjesto jače opremljenog modela. A za tu razliku u cijeni, najčešće se može kupiti još jedan prosječan automobil.