7 tisuća kilometara državnih cesta čeka popravak ili izgradnju. U ovom trenutku na razini države više je 500 gradilišta. Nezavršeni radovi hrvatske ceste do sada su stajali više od 600 milijuna kuna, no odgovornost više nije samo na upravi nego i na svakom radniku koji ne obavlja svoj posao. 428 zaposlenika čeka sustav kažnjavanja i nagrađivanja. 'Po tom modelu će sami sebi krojiti i plaću i dalju sudbinu', Kaže Nenad Maljković, član uprave Hrvatskih cesta.
>>Bandić: 'Ne prestajemo s radovima u Zagrebu!'
Svaki projekt dobiva voditelja koji ga prati od početka do kraja. On bira radnike s kojima će posao obaviti. Ako je uspješno obavljen, bit će novčano stimulirani. Ako kasne, prekorače investicijski plan, imaju veće troškove od predviđenih - dobit će kaznu. 'Ili će podići kvalitetu svoga rada ili će sam otići iz firme jer mu prihodi neće biti kako je navikao do sada', kaže Nenad Maljković.
Negativno stimuliranje u vidu novčane kazne je zakonski teško provesti, kaže stručnjak za radno pravo. 'Ukoliko je plaća utvrđena, ukoliko stoji bilo u kolektivnom ugovoru, pravilniku o radu, tada se radniku ne smije isplatiti plaća manja od one koja je njemu tamo uređena. Tada jedini način kažnjavanje radnika je otkazivanje redovnim i izvanrednim otkazom i izdavanje opomene prije otkaza', kaže Viktor Gotovac, stručnjak za radno pravo.
Potporu sindikata za ovakav model imaju. A svjesni su i da nije isto nagraditi inženjera ili nekoga tko radi u sektoru financija, a ključan je za projekt. 'Zato smo si dali vremenski rok do kraja godine da ustanovimo te kriterije po kojima će svaki djelatnik biti ocjenjivan i nagrađen kroz stimulativni dio plaće', kaže Nenad Maljković.
Na ovaj način, kažu, očistit će hrvatske ceste od neradnika, smanjiti troškove, a probijeni rokovi neće se više ponavljati.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook