No cijeli biznis, vrijedan tri milijarde eura, ugrožen je zbog nedostatka novca. Hrvatski izvođači još nisu dostavili neophodna bankovna jamstva, pa je crnogorska Vlada počela pregovore s drugoplasiranim, izraelsko-grčkim ponuđačem. Tri milijarde eura prevelik je posao i unatoč blagoslovu državnog vrha obje države, takav novac za sobom vuče igre, podmetanja i probleme. Hrvatski konzorcij bio je pred realizacijom kredita od Svjetske banke, no izraelsko-grčki konkurent koji se očito ne miri s porazom uspio ga je blokirati. Hrvatskim graditeljima za početak radova treba trideset milijuna eura, a novoosnovani Vladin Fond za spas gospodarstva mogao bi uskočiti s tim iznosom.
>> Kosor u Crnoj Gori: Svečano započeti radovi na autocesti
'Ako se to dogodi to će biti dobitna kombinacija za nas. Mi ne idemo samo tim putem, tražimo potporu i svjetske i europske banke za taj veliki posao', ističe Jure Radić, direktor IGH. Izraelci i Grci na natječaju su bili skuplji za milijardu eura, a nakon poraza krenulo je lobiranje. Tako je nedavno za službenog posjeta Izraelu crnogorski ino ministar Milan Roćen posjetio sjedište njihovog konzorcija. Taj je potez potpuno mimo diplomatskih uzusa i poslovnog kodeksa, a u Vladi Crne Gore kažu da će unatoč problemima čekati istek roka od dva mjeseca, u kojem hrvatski izvođači moraju dostaviti bankovne garancije.
'Ono što su signali sada sa tržišta, jest da će drugorangirani imati manje problema za nalaženje financijskih sredstava, nego što to ima prvorangirani, s obzirom na svoju reputaciju i snagu financijskih institucija, koje stoje iza njih, tako da ne očekujem neka velika kašnjenja. U svakom slučaju, mi očekujemo ovoga proljeća intenzivnije radove, u prvoj ili drugoj varijanti', ističe Andrija Lompar, ministar prometa Crne Gore. Radić kaže kako taj posao neće izmaći hrvatskim tvrtkama te da se radi na tome da se pronađe način da posao od tri milijarde eura započne. Početak najvećih radova u crnogorskoj povijesti predviđen je za ožujak.