Velik zaokret

JESMO LI USPJELI? Otkrivamo što je slogan 'Hrvatska puna života' donio nakon godinu dana

Slika nije dostupna
Turizam u hrvatskom gospodarstvu ima značajnu ulogu stoga je važno i kako promocija Hrvatske turističke zajednice utječe na privlačenje turista. Godinu dana nakon predstavljanja slogana - Hrvatska puna života, provjerili smo koliko su se turisti poistovjetili s njim.

Prije otprilike godinu dana, Hrvatska turistička zajednica objavila je novi slogan kojim će privlačiti turiste - 'Hrvatska, puna života'. Bio je to veliki zaokret u komunikacijskom konceptu, jer prije novog slogana, Hrvatska je 15 godina bila promovirana kao tradicionalna, mirna turistička destinacija, riječima - 'Mediteran kakav je nekad bio'.

Novim sloganom HTZ je želio istaknuti raznolikost lijepe naše, a goste emocionalno povezati s aktivnostima koje im se pružaju u našoj zemlji. Jesu li uspjeli?

Osim uobičajenog porasta prihoda od turizma i povećanja broja posjetitelja, turisti su sve glasniji u svojim reakcijama na pozitivan doživljaj Hrvatske. Montirale su se privatne snimke i objavljivale na raznim društvenim mrežama, pisali blogovi... o Hrvatskoj se kao privlačnoj turističkoj destinaciji na internetu razgovaralo više nego ikad.

'U posljednjih godinu dana bilježimo kontinuirani porast angažmana korisnika na društvenim mrežama. U tom kontekstu svakako dominira Facebook, koji predstavlja okosnicu 'social network' komunikacije Hrvatske turističke zajednice, a Hrvatska se putem društvenih mreža predstavlja kao destinacija izuzetne prirodne raznolikosti i bogate turističke ponude', poručili su iz Hrvatske turističke zajednice.

Najupečatljiviji bio je video trojice mladih turista iz Francuske koji su sa svojim prijateljima na društvenim mrežama podijelili zamamne trenutke 'pune života' s naše obale. Njihov video postao je veliki hit, pa se za njih zainteresirao i HTZ koji im je ponudio putovanje na istok Hrvatske. Trojac je potom snimio video i sa svog turističkog putovanja u Baranji.

Sve je počelo kada su za ljetovanje tražili mjesto koje ima, kako su rekli, prekrasan krajolik, bogatu kulturu i povijest, nacionalne parkove, dobra mjesta za zabavu.

'Mnoge mogućnostima za uzbudljive aktivnosti'

'Putovanje u Hrvatsku bilo je i ostat će nevjerojatno iskustvo za nas. Totalno smo se zaljubili u Hrvatsku. Ta nam je zemlja ponudila toliko više od onoga što smo očekivali kada smo krenuli na put. Opisao bih je kao zemlju nevjerojatne ljepote s brojnim nacionalnim parkovima, posebice Krka moj omiljeni, te mnogobrojnim mogućnostima za uzbudljive aktivnosti - planinarenje, biciklizam, rafting, ronjenje... i puno zabave', rekao je Pascal Tang, autor videa o Hrvatskoj koji je postao viralan, u jednom intervjuu za Dnevnik.hr te time potvrdio da je zaokret u sloganu iz 'Mediteran kakav je nekad bio' u 'Hrvatska puna života', bio pun pogodak.

'Istraživanja provedena na ključnim tržištima Europe pokazala su kako se Hrvatska u velikoj mjeri doživljava kao destinacija 'puna života', a manje od 10 posto ispitanika nije uz Hrvatsku vezivalo takvu percepciju, što ukazuje na zaključak kako nova branding i komunikacijska strategija hrvatskog turizma, pod sloganom 'Hrvatska - Puna života/Full of Life', uspješno objedinjuje pozitivne atribute hrvatske turističke ponude te može predstavljati vrlo dobru poveznicu za daljnju izgradnju branding komunikacijske strategije u narednim godinama', HTZ

Prvo je početkom 2015. predstavljen hrvatskoj javnosti, a i prije nego je predstavljen inozemnim turistima, oni su i sami kao Pascal, svojim iskustvima na društvenim mrežama 'promovirali' aktivnosti kojima se turisti mogu prepustiti u Hrvatskoj.

Turisti traže nova iskustva i gastronomiju

'Trendovi i struktura turista svakako se mijenjaju, a to pokazuje i Istraživanje Instituta za turizam, TOMAS Ljeto 2014. U odnosu na raniju strukturu povećava se udjel gostiju koji Hrvatsku posjećuju po prvi puta, turisti su obrazovaniji i veće su platežne moći. Primjetan je blagi pad udjela obiteljskih dolazaka te ujedno rast broja kraćih boravaka. Jačaju sekundarni motivi dolazaka pa se tako bilježi rast motiva novih iskustava i doživljaja te gastronomije', odgovorio je direktor HTZ-a Ratomir Ivičić za Dnevnik.hr, na upit o strukturi turista. Dodaje kako je sve veći broj mladih gostiju.

'Tu svakako pozitivno utječe i ekspanzija festivalske ponude, odnosno ponude različitih zanimljivih međunarodnih događanja u Hrvatskoj, čije održavanje posljednjih godina na različite načine podupire i Hrvatska turistička zajednica', zaključuje Ivčić.

Velik udio u BDP-u

Pokazalo se da Hrvatska, osim mora i sunca, ima još puno toga za ponuditi, a brojni turisti koji su dolazili i svoja iskustva dijelili na internetu, samo su to i potvrdili.

Novi koncept promocije Hrvatske kao turističke destinacije, platili smo oko 2,5 milijuna kuna, a istraživanje koje mu je prethodilo provodilo se u Njemačkoj, Austriji, Italiji i još pet zemalja.

Koliko je potrebno raditi na turizmu, pokazuju brojevi o prihodima. Gledano globalno, u 2014. godini u svijetu je ostvaren ukupni prihod od međunarodnog turizma u iznosu od 1.245 milijardi USD-a, što je 4 % više u odnosu na 2013. godinu i predstavlja novu rekordnu razinu tog pokazatelja, pokazala je prošlogodišnja analiza Hrvatske gospodarske komore.

Turizam je djelatnost koja ima značajnu ulogu i u hrvatskom gospodarstvu. Primjerice ostvareni devizni prihod od turizma u Hrvatskoj kreće na razini oko 17 % BDP-a po čemu smo vodeći u EU.

Takav pokazatelj sugerira visoku ovisnost gospodarstva o turizmu, pa je i važno da, između ostalog, i promocija koju obavlja HTZ-a bude na visokoj razini.

'Što se tiče pitanja boravka u Hrvatskoj, povratne informacije koje dobivamo od turista su gotovo uvijek pozitivne. Osim klasičnih prirodnih ljepota, turisti su izuzetno zadovoljni gostoporimstvom turističkih djelatnika i lokalnog stanovništva, kao i bogatom turističkom ponudom. Upravo te utiske turisti redovito i proaktivno dijele na društvenim mrežama. Također, u zadnje vrijeme gosti sve više otkrivaju ponudu hrvatskog turizma izvan udarnih ljetnih mjeseci te sa zadovoljstvom ističu mogućnosti ostalih turističkih proizvoda i destinacija koje se ne odnose samo na etablirane ljetne destinacije i/ili proizvode. Tako možemo izdvojiti odlične reakcije na ovogodišnje Advente diljem Hrvatske što pak sugerira kako se Hrvatska sve manje percipira kao isključivo ljetna destinacija', ističu u HTZ-u.