Najveće izglede za dobivanje tog posla, navodno, ima Slovačka, iako se u kuloarima spominje i Hrvatska, kao i Češka, Mađarska te Slovenija.
'Nedvojbeno ćemo trebati još proizvodnih kapaciteta i želimo jedno od naših tvornica izgraditi u Istočnoj Europi, rekao je član upravnog odbora bavarskog BMW-a Ian Robertson slovačkom listu Hospodarsk Noviny.
>> Sabor dao potporu zakonu o poticanju investicija
BMW je prije godinu dana, nedvojbeno demantirao da će svoj planirani pogon bazirati u Slovačkoj, iako je glasnogovornik ministarstva gospodarstva te zemlje ovih dana kritično poručio kako su zabilježili interes koji je na tom tragu. Visina potencijalne investicije, naravno, nije poznata, ali barata se iznosom od oko milijardu eura, te s mogućnošću otvaranja nekoliko tisuća radnih mjesta.
Iskustvo u autoindustriji
Slovačka i Češka imaju veliku prednost s obzirom na iskustvo u autoindustriji. U Slovačkoj svoje pogone imaju njemački Volkswagen, južnokorejska Kia i francuski PSA Peugeot Citroen, a u Češkoj domaća škoda, južnokorejski Hyundai i koncern TPCA, koji je suradnja Peugeota, Citroena i Toyote.
Kia i PSA zapošljavaju tri tisuće ljudi, Volkswagen oko 7.000, a slovačka automobilska industrija u cjelini daje plaće za čak 70.000 radnika i s proizvodnjom od 160 vozila po glavi stanovnika, temelj je tamošnjeg gospodarstva.
Rekordnih osam milijardi dolara
Unatoč velikom padu broja prodanih automobila, naročito u Europi, BMW i dalje posluje odlično, a nedavno objavljeni podaci o poslovanju pokazuju da je bavarska kompanija u 2012. godini ostvarila rekordnih osam milijardi eura.
S obzirom na to da do kraja 2014. planiraju izbaciti 25 novih modela, ne iznenađuje da su im potrebni novi proizvodni pogoni. Samo na istraživanje i razvoj BMW je prošle godine potrošio 3,95 milijardi eura, 17,2 posto više nego godinu ranije.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook