Tvornica Zagorka zapošljava mnoge Zagorke i Zagorce. Njih 160. U proizvodnji keramičkih obloga za peći u Europi nemaju konkurencije. Skoro sve što proizvedu prodaju van Hrvatske. Vlasnik Zvonko Jakuš objašnjava da se do dobrih izvoznih rezultata ne dolazi preko noći. Smatra da su neke mjere Vlade pomogle poduzetnicima u rasterećenju troškova.
"Mislim da nije cijena rada problem je što premalo ljudi radi, treba težiti ka proizvodima sa što većom dodanom vrijednošću to je perspektiva Hrvatske", kaže Zvonko Jakuš, direktor tvrtke Zagorka. Sljedeći sastojak u receptu za uspjeh su stručni ljudi i odabiranje pravog proizvoda. Novac od zarade ovdje se između ostalog uložio u robotizaciju bojanja keramike što u konačnici spušta cijenu proizvodnje.
No jedan od glavnih aduta Zagorke je njena tradicija. Keramika iz ovih kalupa najčešće završava na talijanskim pećima koje se onda distribuiranju širom svijeta. No kod te tvornice je još zanimljivo i to da je to jedna od najstarijih proizvodnji u Hrvatskoj. Tu su se glineni proizvodi valjali još u doba Austro Ugarske. Taj element tradicije Zagorki je pomogao da u keramičkom tržišnom ratu pokori Europu.
"Mislim da smo imali sreće i vještina da smo spojili jednu tradiciju Bedekovčine preko 100 godina keramičke proizvodnje s modernim tehnologijama", ističe Jakuš. Talijanska recesija smanjila je narudžbe pa se Zagorka zato sve više otvara prema ruskom tržištu. Tamo su zime jake, idealne za tople zagorske peći i još snažnije povećanje domaćeg izvoza.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.