Turbulentne dane svjetske, ali i domaće politike hrvatski je premijer kratkotrajno zamijenio putovanjem u Japan s brojnom svitom, gdje ćemo na ovogodišnjem EXPO-u imati svoj nacionalni dan. Šezdesetak domaćih tvrtki dočekat će stotinjak japanskih poduzetnika.
Robna razmjena lani je iznosila 101,2 milijuna dolara. Hrvatski izvoz u Japan značajno je porastao, ove godine za gotovo 70 posto, dok se uvoz smanjio.
A jedan hrvatski proizvod Japancima je omiljen.
"Hrvatska tuna je prepoznata na japanskom tržištu i čini preko 70 % hrvatskog izvoza. Cilj nam je potaknuti i druge sektore da značajnije pridonose hrvatskom izvozu, ali tuna je trenutno naš glavni izvozni adut", ispričala je Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za internacionalizaciju poslovanja HGK-a.
Neki su već stigli uoči nacionalnog dana Hrvatske u Japanu, ali i velikog gospodarskog foruma. Domaći poduzetnici tako već njeguju dobru poslovnu suradnju s Japancima.
"Od EXPO-a očekujemo finaliziranje razgovora o široj strateškoj suradnji i ne samo ovom postojećem razvojnom projektu, što će staviti ne samo ALTPRO već cijelu Hrvatsku u središte zbivanja u području naprednih pogonskih tehnologija na alternativna goriva", rekao je Tin Viduka, član uprave ALTPRO-a.
Sve detalje pogledajte u prilogu.
This browser does not support the video element.