Cijena glavna odrednica

Hrvati zbog krize kupuju lošije, a jeftinije

Slika nije dostupna
Iako je premijerka pozvala građane da ne kupuju skupi, već jeftiniji kruh, istraživanja pokazuju da i bez toga već mjesecima žive recesijski.

Cijena, a ne kvaliteta određuje kupovinu. Prednjače Slavonci, kupuju racionalno i jeftino.  Ponuda sve veća, a ipak se kupuje racionalnije, štedi se i na najnužnijem, kruhu. Građani kažu, prisiljeni su gledati cijenu čak i na kruhu te da je vrijeme kvalitete za mnoge zaboravljeno. Kvaliteta je, čini se, ipak došla u drugi plan, čak 90 posto građana promijenilo je svoje kupovne navike. 70 posto ih kupuje opreznije i samo ono što im treba, a 38 posto odgađa kupovinu i prati rasprodaje. Pojedini se odriču nekih stvari, a 30 posto građana prestalo je kupovati poznate marke te kupuje one s nižom cijenom.

>> Kosor: Bojkotirajte pekare koji podignu cijene

'Kad govorimo o opreznim kupovinama i pažnji prema cijeni najviše se pokazuje to kod Slavonaca, preko 77 posto, zatim u Dalmaciji, isto vrlo visokih 75 posto,' rekla je Vlasta Kroflin Fišer, PR menadžer Gfk. Kriza je učinila svoje, više od 70 posto žena promijenilo je navike. 'Žene postaju sve racionalnije, razmišljaju o trošenju budžeta i prave si liste prije odlaska u kupovinu,' dodala je Kroflin Fišer. Građani su se već odrekli sezonskog obnavljanja garderobe, korištenja automobila, izlazaka i putovanja. Nastave li se cijene dizati, a uz to poskupi i kruh, uskoro ćemo ga i sami mijesiti.