Izgleda da se u doba krize Hrvati ne odriču kave tako lako, budući da ona pokazuje istu razinu prodaje kao i prošle godine. Prema agenciji MEMRB u zadnjih 12 mjeseci potrošeno je 10,6 milijuna kilograma kave što ukupno iznosi oko 791 milijun kuna. U kojoj mjeri će se rast cijene sirove kave, koji u posljednjih devet mjeseci iznosi čak 45 posto, odraziti na cijene u maloprodaji, a time i na potrošačke navike ostaje za vidjeti u narednom periodu.
Ipak, sudeći prema rezultatima istraživanja magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal provedenom tijekom srpnja, najavljena poskupljena teško da će donijeti znatnije promjene i pokolebati domaće potrošače na odricanje tog napitka u kojem svakodnevno uživaju. Naime 80 posto odraslih građana Hrvatske konzumira neku vrstu kave i to barem jednom dnevno. Manji postotak pije kavu više od dva puta dnevno, a vrlo mali broj konzumenata ne pije kavu redovito.
Hrvati najviše piju tursku kavu, njih 70 posto, slijede instant kava, koju pije 15 posto Hrvata te cappuccino, kojeg pije 12 posto hrvata. Beskofeinsku i ledenu kavu pije vrlo mali postotak konzumenata. Gotovo svi ispitanici rekli su kako kavu piju kod kuće, odnosno njih 94 posto, dok trećina od 36 posto, pije kavu i u kafićima, a četvrtina, njih 24 posto, još i u gostima.