Zadnja je njihova

Hoće li nova Vlada prihvatiti ponudu za Pleso?

Slika nije dostupna
Francuska ponuda za zračnu luku Zagreb, jedan od najvećih investicijskih projekata u Hrvatskoj, ne ostavlja budućoj Vladi mnogo manevarskog prostora: može je ili prihvatiti ili će Hrvatska platiti odštetu, ako je odbiju.

Do kraja 2015. godine putnici bi trebali šetati novim terminalom zagrebačke Zračne luke. Amerikanci, Švicarci, Nijemci su odustali, pa je ponuda francuskog konzorcija s koncesijskom naknadom od 226 milijuna eura, koji se dokazao na pariškim aerodromima, postala ponuda iz snova.

'Mislim da je ponuda odlična i da treba početi razvijati projekt i da imamo novo gradilište blizu Zagreba čim prije', rekao je Domagoj Ivan Milošević, potpredsjednik Vlade za investicije.

>> Pristigle ponude za koncesiju Zračne luke Zagreb

Hoće li se graditi već u idućoj godini ovisi o novoj Vladi. Iako nije imala veze s projektom, zadnja će biti njihova. Odlučuju tako i o budućnosti Zračne luke čiji su planovi s novim koncesionarom već zacrtani.

Broj putnika će se polako povećvati. U prvi pet godina očekuje se preko pet milijuna putnika. Oni će polako vraćati ulog u investiciju, ali i utjecati na zaradu. Novi terminal vrijedan je više od 190 milijuna eura.

Dok novi potpredsjednik Vlade za investicije Radimir Čačić o ovom šuti, sada već bivši HDZ-ov Ivan Domagoj Milošević poručuje da bi svako stopiranje projekta imalo loše posljedice za državu. Prema zakonu o javnoj nabavi ponuditelji bi u tom slučaju mogli tražiti odštetu.

'Poruka bi bila naravno loša zato što mislim da smo svi svjesni da strana, inozemna ulaganja oko kojih smo se zaista trudili u proteklih godinu dana u tom privlačenju i pokretanju novih projekata su nam važna', dodaje Milošević.

Prema pripremljenom izvješću novoj Vladi, u Hrvatskoj se trenutačno provodi tristotinjak investicijskih projekata. Za gospodarski napredak svaki je važan.