Nakon dugo godina ulazimo u prvi prosinac koji neće donijeti rast već pad potrošnje. Procjenjuje se da će Hrvati ovih blagdana potrošiti najviše deset milijardi kuna, čak milijardu manje nego prošle godine. 'Sigurno je da će kućanstva i dalje bilježiti pad svog dohotka uslijed negativnih trendova na tržištu rada, ali povećanja poreznog opterećenja. Također nema više ni onih čimbenika koji su nekad povoljno djelovali na optimizam potrošača poput rasta cijena na domaćem tržištu dionica', rekao je Zdeslav Šantić, glavni analitičar Splitske banke. Prognoze su pesimistične no dućani puni. Ipak pitanje je koliko se zapravo troši, a koliko samo gleda.
Blagdanska ponuda je zato pretekla početak prosinca. Trgovci očekuju pad prodaje i do deset posto pa se za kupce bore spuštanjem cijena. 'Sniženja će početi ranije, praktički već sljedeći tjedan, a i dobar dio asortimana smo prilagodili cjenovno smanjenoj kupovnoj moći', kaže Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete. Ove godine mnoge tvrtke zbog recesije neće isplaćivati božićnice pa bi to moglo dodatno ugušiti potrošnju. Blještavilo blagdanske ponude sigurno će kao i uvijek izmamiti ljude u trgovine no koliko će im recesija doista pokvariti Božić i natjerati ih da manje troše znat će se kada trgovci poslije Nove godine zbroje svoje promete. No čini se kako je blagdanski šoping kod nekih ljudi nadvladao kriznu štednju. Ovu ćemo kriznu Novu godinu čini se slaviti sa željama da se nikad ne ponovi, a onu iza nje čekat ćemo s nadama u pravi oporavak i snažan gospodarski rast.