Veći promet na autocestama i smanjenje gubitaka novi ministar prometa želi riješiti vinjetama. Bile bi povoljnije za građane - uvjerava ministar Oleg Butković, a među vozačima su i pobornici i protivnici.
Vožnja autocestom još se ne plaća u Njemačkoj. Vinjete koriste Slovenci, Mađari i Slovaci. U Europskoj Komisiji poručuju - izbor je na državi članici. No smatraju da se prikladnije poruke šalju kada se cestarina naplaćuje po udaljenosti nego vinjetama s vremenskim trajanjem.
Najavljenim bi se prijedlogom stoga moglo pokušati potaknuti korištenje sustava utemeljenih na udaljenosti. Obje bi mogućnosti i dalje bile dopuštene.
Prije nekoliko godina analiza prometnog fakulteta potvrdila je vinjete kao najbolje rješenje.
"Neizravni prihodi od povećanja BDP-a, sigurnosti na cestama mogao bi iznositi godišnje, možda ne odmah, ali prve godine, možda milijardu kuna", kaže Ivan Dadić, s Fakulteta prometnih znanosti.
Sindikati kažu, zbog koncesija u Istri i na dijelu Zagreb-Macelj ti bi se dijelovi autocesta, tvrde, dodatno plaćali.
"Mislim da bi trebalo raditi na razvijanju ENC uređaja, jer on osigurava pravednu naplatu cestarine", smatra sindikalist Mijat Stanić.
A ministarstvu prometa samo u 2016. dolazi milijarda eura na naplatu. "Restrukturirat ćemo te tvrtke, to nažalost prošla vlada nije učinila. To je nešto što se mora odmah napraviti i idemo u pravcu reprograma obveza", ističe ministar Butković.
U 'ministarstvu neba i zemlje' - kako ga je sam Butković nazvao - puno je posla.