Najbolje rješenje?

U 'ministarstvu neba i zemlje' puno je posla - Najveću pažnju izazvale su vinjete

Slika nije dostupna
Konačnu odluku hoćemo li uvesti vinjete novi ministar, kako je potvrdio jučer u Dnevniku Nove TV - donijet će idući tjedan, kada dobije analizu isplativosti. No, već je i najava uvođenja pokrenula lavinu reakcija.

Veći promet na autocestama i smanjenje gubitaka novi ministar prometa želi riješiti vinjetama. Bile bi povoljnije za građane - uvjerava ministar Oleg Butković, a među vozačima su i pobornici i protivnici.

Vožnja autocestom još se ne plaća u Njemačkoj. Vinjete koriste Slovenci, Mađari i Slovaci. U Europskoj Komisiji poručuju - izbor je na državi članici. No smatraju da se prikladnije poruke šalju kada se cestarina naplaćuje po udaljenosti nego vinjetama s vremenskim trajanjem.

Najavljenim bi se prijedlogom stoga moglo pokušati potaknuti korištenje sustava utemeljenih na udaljenosti. Obje bi mogućnosti i dalje bile dopuštene.

Prije nekoliko godina analiza prometnog fakulteta potvrdila je vinjete kao najbolje rješenje.

"Neizravni prihodi od povećanja BDP-a, sigurnosti na cestama mogao bi iznositi godišnje, možda ne odmah, ali prve godine, možda milijardu kuna", kaže Ivan Dadić, s Fakulteta prometnih znanosti.

Sindikati kažu, zbog koncesija u Istri i na dijelu Zagreb-Macelj ti bi se dijelovi autocesta, tvrde, dodatno plaćali.

"Mislim da bi trebalo raditi na razvijanju ENC uređaja, jer on osigurava pravednu naplatu cestarine", smatra sindikalist Mijat Stanić.

A ministarstvu prometa samo u 2016. dolazi milijarda eura na naplatu. "Restrukturirat ćemo te tvrtke, to nažalost prošla vlada nije učinila. To je nešto što se mora odmah napraviti i idemo u pravcu reprograma obveza", ističe ministar Butković.

U 'ministarstvu neba i zemlje' - kako ga je sam Butković nazvao - puno je posla.