Početkom ovog mjeseca Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je odluku o odabiru najboljeg ponuđača koji je trebao Hrvatskim autocestama osigurati novu "dozu" soli za posipanje cesta. S obzirom na sezonu zasniježenih prometnica, koja je ove godine nastupila nešto ranije u odnosu na zakonski datum od kojeg je obvezno imati zimsku opremu na vozilima (15. studenoga), postavilo se pitanje hoće li HAC ONC imati dovoljno soli za osiguranje sigurnog prometovanja.
Prosječna godišnja potrošnja soli za posipanje prometnica u cijeloj Hrvatskoj iznosi oko 100.000 tona, u što ulaze sve ceste. Upitali smo stoga HAC ONC hoće li ovaj prekid u planovima opskrbe solju poremetiti zimski režim posipanja.
Andrea Haleuš iz HAC ONC-a istaknula je kako je poništena odluka o odabiru dobavljača, ali ne i natječaj. "Potrebno je stoga napraviti ponovnu evaluaciju ponuda te odabrati sljedeću ponudu koja zadovoljava sve uvjete iz natječaja. Ova procedura traje oko 2 do 3 tjedna. Važno je napomenuti da HAC ONC ima važeći ugovor za isporuku natrij klorida (soli, op.a.) do 31.12.2017. godine, a očekuje se da će do tada završiti postupak nabave te biti sklopljen novi ugovor", istaknula je ona.
Dodala je i kako HAC ONC "s današnjim danom ima na raspolaganju oko 21.600 tona soli, što je dovoljna količina kako bi se autoceste mogle održavati prohodnima i sigurnima za korisnike do potpisa novog ugovora", ali i istaknula da na korištenje soli za posipanje cesta utječu vremenske prilike.
Iz HAC ONC-a saznajemo i kako je prosječna količina soli koja se koristi u studenome između 2 i 3 tisuće tona, dok se u prosincu koristi prosječno 7 do 8 tisuća. U skladištima trenutno imaju 17.000 tona, a još bi oko 4.000 tona trebalo biti isporučeno do kraja godine, temeljem ugovora s dosadašnjim dobavljačem. Shodno tomu, ističu, ne bi trebalo doći do problema s manjkom soli, no ograđuju se i da količina koja se koristi ovisi o vremenskim uvjetima. Hoće li soli biti dovoljno do sklapanja novog ugovora, ostaje da se vidi.