Racionalizacija linija neće dovesti do bitnih ušteda za hrvatski proračun već smatramo da je rješenje njihova optimizacija, i to bez smanjenja razina usluge. Uštede se trebaju tražiti u poslovnoj politici brodara i njihovom pristupu poslovanju, a ne nauštrb stanovnika otoka, drže u HNS-u.
Promatranje profitabilnosti poslovanja svake pojedine linije ne uzimajući u obzir širi kontekst njihova značenja za otočko stanovništvo nije ispravan pogled na rješavanje problema. Većina brodskih putničkih linija podkapacitirana je tijekom turističke sezone te prekapacitirana izvan sezone, a rezultat je dugogodišnje izbjegavanje rješavanja i sagledavanja tog problema, ističu u HNS-u.
>> Brodari godišnje plaćaju 220 tisuća eura da im se pokaže kako uploviti
Stoga se zalažu da se izrada voznih redova temelji na jasnim parametrima i čvrstim pokazateljima - statistici prevezenih putnika/vozila prema mjesecima i prema danima, dinamici prevezenih putnika/vozila unutar jednog dana te kapacitetu i brzini broda na liniji.
U HNS-u smatraju da se, primjerice, uštede mogu ostvariti korištenjem brodova uz zadržavanje jednake razine usluge (optimiziranjem sezonskih linija i prebacivanjem kapaciteta na linije koje otočani znatno češće koriste izvan sezone). Također, uštediti se može i promjenom broda koji plovi na određenoj liniji jer je jasno kako jednako velik brod ne treba održavati liniju u sezoni i izvan sezone.
Restrukturiranjem poslovanja brodarskih tvrtki u državnom vlasništvu, kontrolom troškova svih procesa u njihovu poslovanju i promjenom pristupa osnovnim segmentima brodarskog posla može se u kratkom vremenu postići znatna ušteda sredstava iz državnog proračuna, a da se istovremeno ne zagorča život stanovnicima naših otoka. Stoji to u priopćenju Kluba zastupnika HNS-a koje je potpisala zastupnica i predsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu Nada Turina - Đurić. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook