U HND-u kažu da je medijsko poslovanje bilo pozitivno i uspješno sve do posljednjeg kvartala prošle godine te da se opći pad naklada od desetak posto, zbog lanjskog poskupljenje novina, nije toliko odrazio na poslovanje novinskih izdavača.
'Ako je kriza naklada i oglašivanja, onda prije svih taj teret krize moraju podnijeti vlasnici, a onda i urednici jer pad naklada može značiti i to da su se čitatelji zasitili onih novina koje se uređuju kao montaže atrakcija ili kao manje-više prikladni omoti za nagradne igre', stoji u priopćenju HND-a.
Novinarska udruga podupire zahtjev izdavača da Vlada uvede nultu stopu PDV-a na novine, ali istodobno podsjeća da smanjenje PDV-a na novine 2007. nije osiguralo niti provedbu unutarnje demokratizacije medija kakvu još uvijek posve uzaludno propisuje Zakon o medijima, a niti je novinarima donijelo više autonomne profesionalne slobode ili bolje radne uvjete.
'Vlasnici krizu koriste kao izgovor za otkaze'
'Žestoko se protivimo tome što vlasnici sve više koriste krizu za prekide ugovora o suradnji i raskidanje radnih odnosa s medijskim djelatnicima i novinarima, ali, očito, i za pritiske i discipliniranje, odnosno (samo)cenzuriranje novinara', poručuju iz HND-a.
Upravo teku otkazni rokovi za jedanaestero novinara i urednika Poslovnog dnevnika, potpuno je neizvjesna sudbina Business.hr-a, u agenciji EPEHA nije produljen radni ugovor Igoru Lasiću, a višestruko nagrađivanoj novinarki Nataši Škaričić, pomoćnici glavnog urednika Slobodne Dalmacije, poslovodstvo je otkazalo ugovor o suradnji, kažu u HND-u te pozivaju svoje članove na 'svakodnevnu bitku za dostojanstvo novinarske profesije, a svoje ogranke na evidentiranje cenzure i cenzorskih pokušaja'.