Dan nakon gafa

Hloverka Novak Srzić o objavi kojom je zapalila hrvatski web: "Imamo plaže kao i Mozambik, još i ljepše. Zna se kako se radi PR"

Afrička država Mozambik najspominjanija je riječ u Hrvatskoj posljednjih dana, i to zahvaljujući nevjerojatnoj blamaži direktorice makarske turističke zajednice Hloverke Novak Srzić. Na Facebooku je objavila fotografiju plaže u Mozambiku predstavljajući je kao makarsku. To je bilo dovoljno da eksplodira internet, a stigle su i kritike Hrvatske turističke zajednice.

U novom Centru za posjetitelje u Makarskoj simulira se orkanska bura, ali pravi uragan izazvala je Hloverka Novak Srzić objavivši fotografiju plaže Mozambika kao da je Makarska. Na Twitteru je dobila i svoju ključnu riječ ili hešteg. Neki su Split zamijenili Rio de Janeirom, a Zagreb Dubaijem.

''Smiješno je malo da jedna predsjednica Turističke zajednice napravi takvu grešku. Baš smiješno'', kaže Makaranka Žana.

''Zna se kako se radi PR''

No, Novak Srzić na kritike svoje blamaže odgovara. ''Drago mi je da sam potaknula mnoge na internetu da budu kreativni i da se igraju fotografijama, to je dobra kampanja. Sve bi ih pozvala da dođu u Makarsku'', rekla je direktorica TZ Makarska i pomnije objasnila svoj gaf.

''Mi imamo plaže kao i Mozambik, još i ljepše. Svojedobno je turistička zajednica Njemačke radila jednu promociju svog turizma pa bi onda stavili recimo tako plažu Mozambika i onda bi rekli mi imamo još i ljepše. Meni je jako drago da je ovaj moj mali PR uspio, da smo makarsku uspjeli staviti na sve naslovnice. Tko to može tako lako napraviti'', kaže Novak Srzić, a na pitanje je li onda riječ o pogrešnoj objavi, odgovorila je: ''Zna se kako se radi PR''.

Stigle i kritike

Svoj PR eksperiment kasnije je izbrisala s Facebooka. Kaže da je to učinila zbog ružnih komentara s kojima se više nije htjela baviti.

No došle su i kritike. ''Svakako da je neodgovorno pozivati turiste u Makarsku i objavljivati fotografije iz Mozambika. Evo, već su bile određene izjave naziva da više nije makarska rivijera, nego mozambička rivijera'', kaže bivši makarski gradonačelnik Tonći Bilić.

Hrvatska turistička zajednica kaže da u promotivnim aktivnostima gostima želi isporučiti točne i precizne informacije. A svaka regionalna ili lokalna turistička zajednica dužna je provoditi svoje zakonske zadaće.

''One djeluju samostalno u smislu izbora komunikacijskih kanala i komunikacijskih poruka koje plasiraju u javnosti. Međutim, dužne su na točan i vjerodostojan način informirati javnost o svojoj turističkoj ponudi te slijediti promotivne smjernice Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma'', stoji u odgovoru TZ-a.

Poručuju da direktor turističke zajednice odgovara prije svega Turističkom vijeću, koje može odlučiti o sankcioniranju prema zakonskim uvjetima. Toga u ovom slučaju zasad – nema. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr