Vodstvo splitsko-dalmatinskoga HDZ-a i 12 načelnika općina i gradova Imotske krajine i Makarskog primorja, poručili su Vladi kako takvom odlukom čine pakost HDZ-ovom biračkom tijelu u tom kraju te su zatražili i ostavku ministra prometa, Siniše Hajdaša Dončića.
>> Prosvjed protiv tunelarine kroz Sv. Iliju: '20 kuna to je puno brate, 'oće sada tunel da naplate'
'Tražimo da vlada žurno ukine odluku o uvođenju naknade za korištenje tunela Sv. Ilije, a isto tako tražimo i ostavku ministra prometa, pomorstva i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića', rekao je HDZ-ov kandidat za splitsko-dalmatinskog župana Zlatko Ževrnja.
Dodao je kako, po projekciji Hrvatskih autocesta (HAC), održavanje tunela kroz Biokovo (Sv. Ilija) na godinu stoji između 10,5 i 11 milijuna kuna, a tunelarinom od 20 kuna na godinu bi se ostvarilo oko 39 milijuna kuna prihoda. 'To znači da bi vlada godišnje zaradila 28 milijuna kuna na toj sirotinji Vrgoračkog kraja, Imotske krajine, šireg Zabiokovlja i Makarskog primorja', upozorio je Ževrnja.
Bez konzultacija sa Županijeom
Predsjednik županijskoga HDZ-a Ante Sanader podsjetio je kako je izgradnju tunela Sv. Ilije prije 15-ak godina pokrenula županija, ali taj je projekt odlukom splitsko-dalmatinske Županijske skupštine iz kolovoza 2007. premješten na državnu razinu i postao je državni projekt.
'Na toj Županijskoj skupštini tadašnji državni tajnik Ministarstva prometa Zdravko Livaković rekao je da neće biti nikakvog naplaćivanja tunelarine kroz tunel Sv. Ilije, no unatoč tomu vlada nedavno, bez ikakvih konzultacija sa županijom, donosi odluku o uvođenju tunelarine kroz tunel', rekao je splitsko-dalmatinski župan Ante Sanader.
Osveta
U ime koordinacije HDZ-a Imotske krajine Josip Lešina je istaknuo kako je uvođenje tunelarine kroz tunel Sv. Ilije nedvojbeno pokušaj osvete HDZ-ovu biračkom tijelu u tom području, jednoj ruralnoj sredini koja diše hrvatski i koja politički diše za HDZ i druge hrvatske opcije. 'Kukuriku koalcija na čelu sa SDP-om na neki se način želi osvetiti Imotskoj krajini za relativno mali broj glasova i malu potporu koju dobivaju u tom dijelu Lijepe naše', ustvrdio je Lešina.
Poručio je kako će se u skladu sa zakonskim okvirima vlada 'natjerati da ukine tu svoju odluku o naplati tunelarine' koja će, po njegovu mišljenju, 'još više gospodarski i demografski devastirati Imotsku krajinu'.
Povoljniji model za lokalno stanovništvo
'Imotska krajina ima oko 32.000 stanovnika, a 30 posto radno aktivnoga ne radi, ali ovom odlukom to će se još pogoršati jer neće moći odlaziti na posao u primorje', upozorio je Lešina.
Načelnik općine Baške Vode Joško Roščić smatra da bi vlada trebala razmotriti mogućnost da se turistima naplaćuje tunelarina kroz Sv. Iliju, a za pučanstvo tog područja da se pronađe povoljniji model jer prijeti opasnost da ono u turističkoj sezoni neće moći dolaziti na posao u primorje niti dovoziti poljoprivredne proizvode na Makarsko primorje.
'Na mjesec će za tunelarinu trebati više od 1000 kuna, a to je za pučanstvo tog područja mnogo', dodao je.
Podsjetimo, Vlada je prošlog petka na sjednici donijela odluku o uvođenju naplate cestarine za tunel Sveti Ilija, koji će biti pušten u promet 1. svibnja, a cestarina će iznositi 20 kuna.
Prema riječima zamjenika ministra pomorstva, prometa i veza Zdenka Antešića, cestarina za prvu skupinu vozila mogla bi iznositi 16 kuna plus PDV, odnosno 20 kuna, a prihod bi trebao pokriti izvanredne i redovne troškove održavanja tunela.
Investicija u izgradnju tunela Sveti Ilija, u dužini četiri kilometra, i spojnu cestu Zagvozd - Baška Voda, u dužini šest kilometara, ukupno vrijedi 576 milijuna kuna.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook