Nakon udara broda koji plovi pod zastavom Maršalovih Otoka u more se survao dio doka, a potonula je i aparatura za iskcravanje nafte i plina.
Oštećeno je i ono što je ostalo od doka, kao i cijevi i uređaj za iskrcaj nafte. Poljuljani su temelji.
Prema tvrdnjama stručnjaka, radi se o milijunskoj šteti, piše Slobodna Dalmacija.
Istraga koju provode Lučka kapetanija i inspekcije Ministarstva pomorstva trebala bi pokazati tko je kriv. Zbog uništenog pristaništa na čekanju su drugi brodovi. Oni ne mogu prići luci i iskrcati terete.
A iz luke Ploče prevozi se gorivo za BiH, Crnu Goru i Hrvatsku te mlazno gorivo za Dubrovnik. Postoje alternative kao što su Solin, Zadar ili Rijeka, ali zbog blizine Ploče su svima draža opcija.
Sanacija bi mogla trajati mjesecima
Luka Ploče i naftne kompanije trpe milijunske štete koje bi prema međunarodnom pravu trebala nadoknaditi kompanija "STI Poplar". Konačnu odluku donijet će inspekcije i stručnjaci za pomorsko pravo.
Nakon istrage slijedi popravak doka, a dok se on ne obavi, nafta i derivati prema jugu će se prevoziti iz već spomenutih skladišta u Rijeci i Solinu.
U havariji je poprilično oštećen i brod koji, srećom, nije probijen jer bi u tom slučaju nafta iscurila u more, što bi dovelo do ekološke katastrofe nesagledivih razmjera.
Ravnatelj Lučke uprave Ploče Tomislav Batur objasnio je za Slobodnu kako je brodu putem suda izrečena zabrana isplovljavanja dok ne se položi novac za naknadu štete, a Lučka kapetanija zabranila je upotrebu veza dok ne bude saniran.
Već angažirani stručnjaci ispituju stanje, nakon čega će uslijediti izrada projekta sanacije, a to bi moglo potrajati mjesecima.
Ina o incidentu
A evo što su o svemu poručili iz Ine: "Istragu incidenta i procjenu nastale štete provode nadležne institucije, a zbog veće materijalne štete predmetni brodski pristan je do daljnjega stavljen izvan funkcije.
Što se tiče opskrbe tržišta, ona se odvija redovno iz ostalih Ininih skladišta."