Kraj priče

Hajdaš Dončić potvrdio za Dnevnik: Nova zračna luka zvat će se Franjo Tuđman, jer on je predsjednik, antifašist, partizan i moj Zagorec

Slika nije dostupna
Razgovarali smo s ministrom Sinišom Hajdaš Dončićem o odluci da se ipak gradi Pelješki most, ali i o planovima Vlade da se nova zračna luka Zagreb, nazove po prvom hrvatskom predsjedniku Franji Tuđmanu.

Ministre, hoće li se od 2016.-te novi terminal zvati po prvom predsjedniku?

Da, zvat će se po prvom predsjedniku, to uopće nikad nije bilo niti upitno. Dakle, s koncesionarima, što dozvoljava i koncesijski ugovor, o tome razgovaramo posljednjih par mjeseci i u trenutku puštanja novog terminala, on će se zvati po imenu prvog hrvatskog predsjednika, dakle Franje Tuđmana. To apsolutno nije upitno, to nije vrijedno bilo kakve javne rasprave danas u Hrvatskoj.

Kada je zapravo, ta odluka donijeta ili je ona možda uvjetovana i političkim pritiskom HDZ-a?

Mi nemamo nikakav politički pritisak. Dakle Franjo Tuđman je hrvatski predsjednik, antifašist, partizan, on je moj Zagorec. Mi o tome, kažem, razgovaramo već nekoliko mjeseci, 3. srpnja je i Povjerenstvo za praćenje koncesije i davatelj koncesije, Vlada RH, ionako je planirala da novu zračnu luku, dakle ne staru zračnu luku, a to je na Božić 2016. godine i to je investicija od 220 milijuna eura, jednostavno imenuje imenom predsjednika. To je za nas normalno, pošto HDZ koji je vladao Hrvatskom mnogo, mnogo godina, nikad im to nije palo napamet pa im evo niti sad nije palo napamet. Eto bez političkog pritiska, zračna luka će se zvati Zračna luka Franjo Tuđman.

Ovih dana u Zagreb je došla studija koja govori da je most najbolje rješenje koje povezuje jug s ostatkom Hrvatske. Kada ćemo znati koliko novca daje EU?

To će biti rasprava u slijedećih 12 mjeseci što apsolutno ne isključuje početak gradnje, što će biti u zadnjem kvartalu ove godine, dakle kroz natječaj, a onda je na nama da uspijemo ispregovarati što veći iznos, do 75 ili čak 85 posto. Dakle, radi se ne samo o Pelješkom mostu, nego i o pristupnim cestama. Više o tome bit će u idućih 15 dana jer obveza je izrađivača studije, a to je jedan strani konzorcij koji je odradio posao za hrvatske ceste, da u 15 dana nakon predaje studije, napravi prezentaciju, koja će do 15. srpnja biti na Vladi. Mogu potvrditi ono što sam rekao, da je most najbolje rješenje, kroz multisektorsku analizu, koja ne uključuje samo cijenu gradnje, nego i cijenu održavanja i Schengen, socijološki i sigurnosni aspekt te ekološki aspekt. Dakle to je definitivno sad dokazano da što se tiče Hrvatske, a samim tim onda i EK, da želimo da bude što veća stopa sufinanciranja i da bude najprihvatljivije rješenje.

Kada je realno moguć početak gradnje mosta?

Vjerujem koncem godine ili početkom slijedeće, sve ovisi o javnom natječaju. Ovog puta stvarnog mosta, jer je novac osiguran sufinanciranjem od strane EK. Ostatak novca osigurava Vlada RH, odnosno Hrvatske ceste. Dakle, nema lažnih gradilišta, nema predizbornih kirbaja i belaja, nego zajednički novac koji mi uplaćujemo u europsku blagajnu za povezivanje hrvatskog juga.

S obzirom na hrvatsku učinkovitost, opreza nikad dosta, pa zato i pitanje - jesu li Hrvatske ceste i država pripremili svu dokumentaciju?

Dokumentacija će do trenutka raspisivanja natječaja biti spremna. Većina dokumentacije je spremna. Do kraja rujna i početka listopada se očekuje završetak izrade studije utjecaja na okoliš, dakle novom metodologijom, a samim tim je finalizirana sva dokumentacija koja je potrebna i koja zadovoljava, reći ću, zahtjevne uvjete, ako želite neki projekt kandidirati od strane zajedničke blagajne. To je ono o čemu cijelo vrijeme pričamo, za pripremu projekta nam je potrebno dvije do tri godine, bilo da je to u njemačkoj, Češkoj, Poljskoj, Hrvatskoj, Mađarskoj, dakle bilo kojoj ćlanici Eu. Tako se to radi, nema nikakvih lažnih obećanja, a isto tako nema nikakvih budućih deficita i zaduživanja, kao što je to bilo u nekim prošlim vremenima.

I kada će, ako se počne graditi most, on biti otvoren?

Dvije i pol do tri godine od početka radova potrebno je da taj most bude finaliziran. Od sklapanja ugovora, maksimalno tri godine, izvođač radova, dakle građevinska tvrtka koja će raditi most, u ugovoru će joj biti da do tad mora završiti Pelješki most. Dakle N+3.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook