Hrvatske autoceste d.o.o. u zimskom razdoblju održavaju 868 kilometara autocesta kao i prometne čvorove, odmorišta i naplatne postaje, odnosno oko 21 milijun metara četvornih asfaltnih površina.
Održavanje autocesta tijekom zime provodi 19 tehničkih jedinica održavanja sa 103 teretna i specijalna vozila, koja su opremljena za zimsko održavanje (posipači za mokro soljenje, snježni plugovi - ralice do 4,8 metara širine, bočne ralice, bočni odbacivači snijega, samohodni i priključni).
Po potrebi, odnosno u slučaju intenzivnih padalina i debljeg snježnog pokrivača, kada nastupi 3. stupanj pripravnosti, HAC angažira i dodatna vozila kooperanata koji imaju svoju mehanizaciju i ljudstvo te svu opremu za čišćenje snijega.
Održavanje autocesta u zimskim uvjetima počinje 15. listopada na autocesti A1 na dijelu od čvora Bosiljevo do tunela Sveti Rok, a 1. studenoga na svim drugim dijelovima koje održavaju Hrvatske autoceste sukladno Pravilniku o održavanju i zaštiti javnih cesta i Standardu redovnog održavanja autocesta HAC-a.
>> 'Zar ćemo opet morati pontonima spajati sjever s jugom Hrvatske?'
Kolnici se posipavaju natrijevim kloridom (NaCl) za posipanje cesta, pomiješanim s otopinom kalcijeva klorida (CaCl2) u vodi, a na taj način se, ističu u HAC-u, posipalo duže zadržava na cesti, odnosno učinkovitije je na temperaturama nižim od minus 5 Celzijevih stupnjeva.
Mostovi i vijadukti se ne tretiraju posebnim sredstvima, ali su u posebnom režimu lokacija s pojačanim pothlađivanjem te se sukladno vremenskim uvjetima preventivno posipavaju. Sve tehničke jedinice održavanja HAC-a primaju meteorološke prognoze vremena, lokalnog karaktera (sedam područja duž autoceste) dva puta dnevno, dva puta tjedno te dva puta mjesečno, kao i izvanredne obavijesti u slučaju nagle promjene vremena.
Ophodarska služba HAC-a 24 sata dnevno koristi se informacijama iz Prometnog Informacijskog Sustava i informacijama s termometara koji su ugrađeni na objekte. Prometni informacijski sustav čine 101 meteorološka stanica te senzori duž trase autocesta, koji služe za mjerenje i kontrolu temperature zraka, kolnika, padalina, vidljivosti, jakosti vjetra i slično.
Ekipe i mehanizacija HAC-a za održavanje kolnika u zimskim uvjetima izlaze na autocestu temeljem odluke dežurnog koordinatora u pojedinoj tehničkoj jedinici održavanja. Odluka se donosi nakon uvida i analize svih navedenih i dostupnih podataka te kada oni pokazuju da prije svega postoji mogućnost stvaranja poledice na prometnoj površini, a onda i zadržavanja snijega. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook