Je li bojenje tunela naplaćeno dva puta, budući da ta stavka stoji i u ugovorima o izgradnji i u posebnom ugovoru s tvrtkom braće Žužul?! Ne treba zaboraviti da je riječ o desecima milijuna proračunskih kuna. Nova TV je u posjedu dokumenta koji bi se mogao pokazati ključnim u dokazivanju da su Hrvatske autoceste preplatile bojenje tunela tvrtki Sklad gradnja braće Žužul. Posao bojenja tunela Sveti Rok i Mala Kapela HAC je dogovorio s njihovim graditeljima, za što postoji stavka u ugovorima o izgradnji i opremanju. Ti radovi plaćeni su i Sklad gradnji braće Žužul. 'Tako da ispada da su Hrvatske autoceste za nove tunelske cijevi dva puta platile bojanje', kaže Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
HAC negira
U HAC-u dvostruko plaćanje bojenja tunela negiraju, iako ono postoji u ugovoru s graditeljima. Tvrde da je ono oduzeto jer su dodatni radovi premašili Zakonom dopuštenih 25 posto dogovorene cijene izgradnje i opremanja. 'Bilo je potrebno prema ugovoru i prema Zakonu obavijestiti izvođača da se njemu ti radovi izuzimaju iz njegovog ugovora, dakle oni nisu plaćeni i raspisao se javni natječaj za odabir izvođača', kaže Marijo Lovrinčević, član Uprave HAC-a. Tu u igru ulazi Sklad gradnja braće Žužul. U Ugovorima graditelja tunela stavke bojenja iznose 45 kuna po četvornome metru za Sveti Rok i 49 kuna za Malu Kapelu. Sklad gradnja je to naplatila više od 130 kuna plus skupocijeno pranje od 57 kuna za četvorni metar. 'Mislim da nas ovo upućuje na glavne teme kojima bi se trebala Vlada pozabaviti, a to su pljačka i povlastice', kaže Stanić.
'Cijene su prenapuhane'
U HAC-u nude objašnjenje i za tu razliku u cijeni. 'Izvođači koji su nosioci ugovora namjerno stavljaju male cijene na one radove koje oni neće raditi. Na taj način bolji dio kolača ostavljaju sebi, a proizvođačima koji obavljaju bojenje tunela ostavljaju bolji dio posla', objašnjava Lovrinčević. Za cijenu bojenja Sklad gradnje navodno je kriv kratak rok, skuplja boja te potreba zaštite uređaja unutar tunela. Početkom tjedna jedan od izvođača takvih radova za Hrvatske autoceste, koji je želio ostati anoniman, potvrdio nam je da su cijene prenapuhane. 'Bilo je jasno da ne možete pofarbati semafore, mačje oči, katadioptere i tako dalje, mislim da ih nigdje nismo specifirali kao posebnu stavku. Postoji jeftinija i skuplja boja. Cijena nikada nije prelazila 35 kuna', kaže on. Igra brojki u HAC-ovim ugovorima dobiva nastavak. Možda je vrijeme da se njome pozabave i nadležne institucije.