Čak četvrt milijarde kuna država je izgubila u proteklih godinu dana zbog neodgovornih pacijenata! Svaki peti ili ne dođe na zakazani pregled ili ne podigne nalaze pretraga koje je obavio. Problem predstavlja i dio liječnika koji izdaju uputnice za nepotrebne preglede.
Izgubljeno vrijeme znači nepotrebno potrošen novac. Jednako kao kad liječnik izradi nalaz koji pacijent ne preuzme.
'Dosta bolesnika dođe na pregled jer je u jednom trenutku prestrašen, poslije toga vidi se da su mu se, simptomi se povuku, taj strah nestane, zaboravi da je uopće bio na snimanju', rekao nam je Boris Bilić, voditelj Odjela za radiologiju OB Zadar.
U ovoj hrvatskoj bolnici susreli smo samo zadovoljne djelatnike i pacijente
I tako državni novac predviđen za zdravstvo odleti u vjetar zbog neodgovornosti.
'Oko 20 posto pacijenata ne dođe na zakazanu pretragu. Dijelom je to zbog višestrukog naručivanja, dijelom je to zbog toga što su negdje obavili, a dijelom zato što im je zapravo nepotrebno', kaže Tatjana Prenđa Trupec, ravnateljica HZZO-a
U protekloj godini gubici su iznosili 260 milijuna kuna. Kod pacijenata su najveći problemi nedolazak na pretrage i nepreuzimanje nalaza, a kod liječnika nepotrebno upućivanje na pretragu.
Osijek: Zbog redomata nastao NERED - javili se nezadovoljni pacijenti
'Imamo veliki problem, dakle, rada bez adekvatnih kriterija za upućivanje. Nije normalno da u Skandinaviji ima 16 posto nepotrebnih pretraga, kod nas višestruko više', kaže Boris Brkljačić, predstojnik Kliničkog zavoda za radiologiju KB Dubrava
Najviše se gubi na magnetskoj rezonanci i CT-u.
'Vi ne možete imati, ako je vaš BDP duplo manji od BDP-a neke druge zemlje, isti broj pregleda. Ako imate isti broj pregleda, isto trošite u medicini. Onda vam fali na drugoj strani', objašnjava : Boris Bilić, voditelj Odjela za radiologiju OB Zadar
I tako gube svi. Država novac, a odgovorni pacijenti svoj red.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook