Kako se nosimo s krizom

Građani štede na osiguranju i na odmorima

Slika nije dostupna
Građani štede na osiguranju svih vrsta, a osobito na kasko osiguranju automobila.

U 2009. godini osiguravajuće kuće bilježe pad kasko uplata za 13 posto, a trend se nastavio i ove godine pa je u siječnju i veljači uplaćeno 14,2 posto manje polica nego u istom razdoblju lani. 'Ljudi su definitivno u strahu od mogućnosti plaćanja premije osiguranja i eventualno posljedica zbog neplaćanja. Međutim ne odražava se to samo u kasko osiguranju nego je taj odraz krize i u svim ostalim osiguranjima, najviše u imovinskim vrstama osiguranja', ističe Kristina Kaleb koordinatorica stručnih poslova HUO-a.

Kasko je obvezan kod leasinga i kupnje auta na kerdit. 'Prosječna cijena kasko osiguranja je negdje oko 2200 do 2500 kuna', ističe Kaleb. Osim krize, Hrvati se sve manje odlučuju za kasko osiguranje jer su im automobili prestari, a tu su i loša iskustva. 'Kasko se obračunava prema vrijednosti novog automobila, a isplaćuje prema vrijednosti njegovog rabljenog razbijenog automobila i Hrvati imaju jako loša iskustva sa osiguravateljima, pogotovo s privatnima', pojašnjava Mato Pavličević, predsjednik Zbora automobilskih novinara HND-a.

U vrijeme sve tanjeg kućnog budžeta, osiguranje građanima definitvno nije primarna briga. U prva dva mjeseca uplate životnog osiguranja bilježe minus od 3 posto, a osiguranje imovine minus 14,2 posto. Kad se plate stanarina, režije, hrana, velik broj građana završava u minusu.

Kriza je ostavila traga i na godišnjim odmorima. Samo je 46 posto Hrvata prošle godine bilo na godišnjem odmoru izvan mjesta boravka. Na ljetovanja i zimovanja najviše su se uputili Zagrepčani, a ove bi godine situacija mogla biti nešto bolja. Prema istraživanju GFH u 2010. 52 posto građana namjerava putovati tijekom odmora.