Taj paradoks može se pronaći u bilo kojem dijelu grada, no posebno je zanimljiv ondje gdje Grad ubire novac od naplate parkiranja, primjerice u Domagojevoj, raskrižju Kušlanove i Bužanove (gdje gradonačelnik svako jutra trči), Križanićeve, Trgu Marka Marulića, Medulićevoj...
'Intencija zakonodavca je jasna', treba osigurati kut preglednosti vozačima prije dolaska do pješačkog prijelaza. U Zagrebu je čak praksa da se označuju mjesta za parkiranje ispod standardne širine od dva metra za uzdužno parkiranje, primjerice u Maksimirskoj ulici.
Time se izravno utječe na sigurnost pješaka, biciklista, vozača osobnih vozila, ali i tramvajskog prometa. Smatram da se s takvom praksom treba odmah prekinuti', kaže prometni stručnjak za gradski promet i profesor Prometnog fakulteta Davor Brčić.
FOTO Korčula: Gradonačelnik sa svojim džipom može i OVO!
Planiranje prometa odvija se u Gradskom uredu za promet. Na pitanje zbog čega ne poštuju zakon, pravdaju se zastarjelim mjerama iz vremena Jugoslavije.
'Postojeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama donesen je 2008. godine, a mjesta su označena ranije. Otad smo poslali niz zahtjeva u Ministarstvo unutarnjih poslova za izmjenama. Nije logično da se ne smije parkirati s obje strane pješačkog prijelaza, nego iz smjera u kojem vozilo dolazi', navode iz ureda. Međutim, ostaje činjenica da Grad naplaćuje parkiranje unatoč Zakonu.
'Ako takva mjesta postoje, molimo građane da nam dojave. Zagrebparkingu smo ranije bili javili da obriše nelegalna mjesta', rekli su u Gradskom uredu za promet pokušavajući prebaciti odgovornost na Zagrebparking čiji djelatnici svakodnevno kruže ulicama u potrazi za nepropisno parkiranim vozilima kojima će papreno naplatiti. Građanima kazne pišu prometni redari koje zapošljava Grad, no tko kažnjava lokalnu samoupravu?
'To čini inspekcija pri Ministarstvu unutarnjih poslova ', kaže stručnjak Ivan Dadić. Odgovor je li MUP ikada kaznio Grad Zagreb, čekamo od srijede. (Agencija VLM)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook