Gospodine Marić, dobivate svoje ministarstvo. U javnosti se stekao dojam i da je bila riječ o svojevrsnoj ucjeni. Ruši li time Andrej Plenković na svojoj vjerodostojnosti?
Nimalo. Ministarstvo državne imovine je toliko nužno i to je toliko dobra informacija da je konačno RH dobila Ministarstvo državne imovine, jer će ono zasigurno osigurati toliko pozitivnih učinaka u uopravljanju državnom imovinom, u gospodarenju, jer dosad se nije uopće gospodarilo imovinom. Nego se ona promatrala sasvim s jednog statičkog aspekta. Hrvatska raspolaže s velikim fondom vrijednosti imovine, koja je ili nedovoljno iskorištena ili zapuštena. Tako da je sve veći nesrazmijer između ostvarenog dohotka i vrijednosti fonda imovine. Aktiviranjem te imovine, a najviše na pasivnost u upravljanju tom imovinom, ukazuje i nalaz Državne revizije. Sigurno će se pozitivno utjecati i na ekonomsku aktivnost veću, na gospodarski rast, na zaposlenost i u konačanici na veće prihode Državnog proračuna. Ako je išta bilo potrebno svih ovih 2 i pol desetljeća Hrvatskoj, to je bilo potrebno Ministarstvo državne imovine. I bolje ikad nego nikad. Splet okolnosti je išao, vidjeli ste što je sve hrvatska politička scena doživjela u posljednja dva mjeseca.
Međutim, zašto se nije u startu odmah reklo da će biti Ministarstvo državne imovine, ako je to toliko potrebno bilo?
Pa je, bilo je rečeno i u startu da je. Za početak je bilo koordiniranje državnom imovinom. Pa i sam sam predsjednik koordinacije u Vladi za upravljanje državnom imovinom. A u međuvremenu, evo sad se i formiralo, ustrojilo ministarstvo. Upućen je prijedlog zakona u Hrvatski sabor i sljedeći tjedan to će biti izglasano.
Ja govorim o onom vremenu dok se još sastavljala Vlada, dok se još nije znalo, dakle. Zbog čega tad već nije se govorilo da će biti potrebno osnovati Ministarstvo državne imovine?
Objektivno, Vi znate da je HDZ promjenio predsjednika stranke u posljednja 2 i pol mjeseca. To je toliko bila dinamična politička scena da je jednostavno to...kad se spoznalo da je potrebno da se i učinlo po hitnom postupku. Ali, naglašavam, ovo je propust svih dosadašnjih vlada. dovoljno bi bilo samo pročitati zadnji nalaz Državne revizije koji je nepovoljan. A, Državna revizija vrlo teško daje nepovoljno mišljenje. Vrlo, vrlo teško. Utvrdila je da ne postoji siguran registar državne imovine, da knjigovodstvena vrijednost u poslovnim knjigama za samo dionice i vlasničke udjele u trgovačkim društvima odudara 16,6 milijardi kuna u odnosu na iskazanu vrijednost u registru. Da nisu identificirane nekretnine, da se ne znaju korisnici nekretnina. Toliko neuređen sustav i ako negdje treba politika upravljanja, onda treba u državnoj imovini. A jedino mjesto gdje se može provoditi politika je ministarstvo.
A koji će konkretno biti Vaš prvi potez?
Pa, već prvi potezi su uslijedili. Moramo rješavati akutne situacije, probleme kao što su Orljava, Imunološki zavod, Vijesnik, Narodne novine, Badel i već se na tome konkretno radi i vrlo brzo će Ministarstvo pokazati učinkovitost svog rada i riješit ćemo neke od ovih slučajeva po hitnom postupku, koje se godinama ne rješavaju. Isto tako, nužno je hitno pristupiti izmjenama zakona o upravljanju državnom imovinom.
Hoćete li ulaziti u ovlasti drugih resora? Primjerice, MOST-ovog ministra Dobrovića, gdje su energetske tvrtke?
Nema ulaska u ovlasti nitko nikomu. Ovo je Vlada koja je jedinstvena, koja će zajednički raditi i ustroj ministarstava jasno definira da sva ministarstva sudjeluju zajednički u tom odlučivanju, a nositelj toga je Ministarstvo državne imovine."
No, tko će tu imati zadnju riječ kada recimo dođe na dnevni red prodaja nekog državnog poduzeća?
To će biti rezultat strateškog promišljanja i odluka Vlade u konačnici. I o svim takvim rješenjima će biti konačna odluka Vlade, a ne pojedinog ministra. Vrijeme je da se primjeni druga metodologija, drugi način i drugo vrijeme za eventualnu i prodaju određenih dijelova, kojima država ne bi trebala ni upravljati ni raspolagati. Ali, to treba činiti na sasvim drugi način nego što se to dosada činilo. I prijedlozi će ići iz Ministarstva, a Vlada je ta koja će donositi odluke. Mislim da će se u konačnici, da će to rezultirati puno povoljnijim pozitivnijim učincima, ekonomskim učincima na Državni proračun.
Stekao se dojam da će teško funkcionirati taj trokut Marić-Dalić-Marić. Kako ćete funkcionirati s njima?
Vidjet ćete, skladno.
I što, recimo, neće biti na prodaju od državne imovine?
Pa najprije da demistificiram tezu da sam ja osobno protiv privatizacije što nije točno. Nema većeg promicatelja tržišnih odnosa i privatnog vlasništva od mene. Ali, postoje neka dobra javna dobra i opće dobro, koje nije ekonomsko dobro i koje neće nikada biti na prodaju. Ali, isto tako ima, ne na stotine, na tisuće vlasničkih udjela koje Hrvatska ne bi trebala zadržati, ali to treba izanalizirati sustavno i donijeti stragtegiju u svezi toga.
Hvala Vam lijepa.
Molim, hvala Vama.