Ključno pitanje kampanje postalo je pitanje biračkoga prava hrvatske dijaspore, zaključak je izvještaja o praćenju političkih poruka koji je danas objavio GONG.
Riječ je o projektu koji nevladina udruga GONG (Građani organizirano nadgledaju glasovanje) provodi u suradnji sa studentima četvrte godine Fakulteta političkih znanosti zagrebačkoga Sveučilišta.
U izvještaju stoji da se ekonomska i gospodarska pitanja nisu uspjela probiti na glavni dnevni red kampanje te da birači i dalje nisu informirani o ključnim aspektima programa političkih stranaka u vezi glavnih problema društva.
Ističe se da tomu svakako pridonosi i ponašanje HTV-a koji
sučeljavanja o temama poput korupcije i gospodarstva emitira u 23 sata petkom navečer te ukidanje emisije "Otvoreno".
U razdoblju od 9. do 15. studenoga studenti su na području grada Zagreba pratili i analizirali predizbornu promidžbu HDZ-a, SDP-a, HNS-a, koalicije HSS-HSLS-PGS, HSU-a i HSP-a putem plakata i spotova te kroz zastupljenost i pojavljivanje spomenutih stranaka u objavljenim novinskim člancima u četiri dnevna lista.
Kad je riječ o plakatima navodi se da je u spomenutome razdoblju istaknuto devet novih jumbo plakata od kojih je HDZ istaknuo najviše - četiri nova.
Novinski oglasi pojavili su se pak u svim ili nekim analiziranim
novinama, a kao primjer oglasa koji je različit od jumbo plakata
spominje se HDZ-ov oglas s nogometašem Nikom Kovačem te Dinamov oglas kojim se izražava potpora HDZ-u i premijeru Ivi Sanaderu.
Prvi oglas prozvan je zbog stranačkoga prisvajanja nacionalnih
sportskih obilježja (zbog čega je znak HNS-a uklonjen s kasnijih
verzija oglasa), dok je u drugom oglasu sporno što se cijela sportska momčad, zajedno s upravom, stavila na stranu jedne političke opcije.
Ističe se da od konkretnih tema velike stranke na plakatima i u
novinskim oglasima forsiraju samo pitanje biračkog prava dijaspore (eksplicitno ili implicitno) te da je, od manjih stranaka, samo koalicija HSS-HSLS-PGS na dnevni red stavila neke konkretne teme - očuvanje okoliša, ZERP, ulaganje u selo i decentralizaciju.
Plasirano je i devet različitih spotova - od kojih je šest HDZ-ovih,
a kako stoji u priopćenju, iz strateške perspektive najinteresantnija je odluka HDZ-a da u drugom tjednu plasira seriju video oglasa sa sportašima koji nude svoj osobni integritet kao razlog zbog kojeg valja glasati za HDZ i premijera Ivu Sanadera.
Zastupljenost dviju najveći stranaka u tisku i ovoga je tjedna
zamjetno veća u odnosu na sve ostale stranke i to po broju članaka, kao i po veličini teksta.