RODITELJI NEGODUJU

Gimnazijalcima podijeljene upute za brak: "Oženjeni su zdraviji i sretniji, živite predbračnu čistoću...", javila se profesorica

1/2 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Djeci nevjenčanih parova prijeti veći rizik od psihičkih bolesti, samoubojstva i kriminala. To piše u tekstu koji je podijeljen učenicima na satu etike u splitskoj gimnaziji. Profesorica poručuje kako je riječ o vježbi razvijanja kritičkog mišljenja.

Drugom razredu V. splitske gimnazije Vladimir Nazor na satu etike podijeljeni su papiri s tekstom o braku i bračnom životu. Sadržaj je zabrinuo brojne roditelje jer je izneseno mišljenje o braku prema kojem su oženjeni ljudi okarakterizirani kao "zdraviji, sretniji i bogatiji" od onih koji samo žive zajedno ili nisu u romantičnoj vezi.

U tekstu se poziva na apstinenciju sve do dana vjenčanja, a navedeno je i kako djeca koja dolaze od neoženjenih parova imaju veći rizik od problema "svake vrste".

Autor je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnost počinjenja samoubojstva, a parovima koji dijete dobiju u tinejdžerskog dobi najavljuje siromaštvo jer, prema napisanom, samo trećina takvih majki uopće završi srednju školu.

Prema autoru, što je više partnera s kojima živiš, to je izglednije da ćeš se rastati, dok zajednički život prije braka doprinosi rastavi. 

Profesorica Snježana Goluba održala je sat etike o kojem roditelji bruje. Poručuje, radilo se o vježbi. 

"Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst koji su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona, čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu koji sam održala postignuta - svoje zaključke učenici donose sami", izjavila je za Slobodnu Dalmaciju.

"Smatram da je potpuno legitimno moći, a prije svega htjeti razgovarati i raspravljati o bilo kojoj temi s različitih stajališta. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve 'zle namjere'", kazala je prozvana profesorica, koja tvrdi kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika.