Vozač koji vozi u krug, dodatni troškovi na taksimetru koji ostaju tajna, prometna pravila koja se ne poštuju, neugodna su sjećanja koja su svi barem jednom doživjeli vozeći se taxijem.
Kako su ova iskustva neugodna pogotovo ako se nalazite u stranoj državi, EuroTest konzorcija 18 europskih klubova od kojih je HAK član odlučili proširiti istraživanje na 22 velika grada u Europi.
Inkognito stručnjaci su nastupili kao poslovni ljudi i imali su uz sebe jednu veliku torbu sa kotačićima. Nisu poznavali grad, nije im se žurilo i htjeli su doći do odredišta, po najjeftinijoj ruti bez obilazaka. Razgovarali su s vozačem na engleskom jeziku.
Zagreb - prihvatljivo
Zagreb se našao na 14. mjestu, s opisnom ocjenom prihvatljivo. Prednosti zagrebačkih taksista, između ostalog, bio je taksimetar koji je bio uključen na svim vožnjama te je ispravno pokazivao cijenu, svi vozači su bili uredni i ljubazni, i svi izuzev jednog pomogli su kod istovara prtljage.
Nedostaci su primijećeni u dvije voženje gdje su napravljeni zaobilasci od 14 i od 11,5 posto. Niti jednom nije bio moguće slobodno odabrati taksi na stajalištu, tri vozača su zanemarila prometne propise, dvojica od njih i ograničenje brzine. Jedan vozač telefonirao je tijekom vožnje, a kod osam vozača bilo je problema u sporazumijevanju na engleskom jeziku.
Na prvom mjestu u poretku gradova je Barcelona, zatim München i Köln. Španjolci su napravili (gotovo) sve ispravno, svi taksimetri su bili uključeni, cijena je uvijek bila korektno izračunata, a svaka se vožnja mogla platiti kreditnom karticom. Svi vozači su bili uredni, ljubazni i spremni pomoći, a sva vozila su bila čista te su svi traženi dokumenti bili na vidljivom mjestu.
Ocjenu 'jako loše' dobila je Ljubljana i nalazi se na zadnjem mjestu. Razlozi za to leže u tome što su dva vozača odbila vožnju, a kao obrazloženje su naveli da se do cilja može i pješice. U tri vožnje slovenski vozači napravili obilazak od 150 posto.