Stručnjakinja za komunikaciju

Što su Plenković, Milanović i Petrov u govorima otkrili o sebi

Slika nije dostupna
Analizirali smo neverbalnu komunikaciju obraćanja čelnika stranaka.

Zoran Milanović, Božo Petrov i Andrej Plenković obratili su se javnosti govorima nakon objave nepotpunih neslužbenih rezultata iz DIP-a. Njihove nastupe, kao i neverbalnu komunikaciju, analizirala je komunikacijska stručnjakinja i kolumnistica portala Dnevnik.hr, Gabrijela Kišiček.

Oči cijele Hrvatske bile su usmjerene u tri politička lidera koja su se u noći s nedjelje na ponedjeljak obraćala javnosti nakon objave nepotpunih neslužbenih rezultata DIP-a. Nije se moglo ne primijetiti koliko su se govori Zorana Milanovića, Bože Petrova i Andreja Plenkovića razlikovali.

Komunikacijska stručnjakinja i kolumnistica portala Dnevnik.hr, Gabrijela Kišiček, prokomentirala je njihove nastupe.

Milanović spreman na suradnju i pregovore

'Očito je da je Zoran Milanović nastojao prikriti nezadovoljstvo. Što se tiče verbalnog dijela, nezadovoljstvo rezultatom pokazuje ponavljanjem riječi, iako je to nezadovoljstvo očito i po neverbalnim znakovima.

Bilo je to kratko i dostojanstveno obraćanje. Realno, s malom dozom optimizma. Jedino što se moglo primijetiti kod njega je nastojanje da relativizira taj lošiji izborni rezultat.

Naglašavao je kako su građani Hrvatske slabijim odazivom na izbore poslali poruku svim političarima. Glavna poruka govora je da je najvažnija Hrvatska, a ne osobne karijere i taštine.

Iz toga se može iščitati spremnost na suradnju, dogovore i pregovore', rekla je Kišiček o predsjedniku SDP-a koji se prvi od ove trojice obratio biračima.

Petrov održao govornički mix

Lider Mosta, Božo Petrov, pred javnost je istupio s pripremljenim govorom.

'Retorički je najzanimljiviji bio govor Bože Petrova. Održao je govornički mix. Ispremiješao je nekoliko govorničkih vrsta. Nije bio u potpunosti primjeren situaciji.

On ga je iskoristio da bi se zahvalio biračima, a pretvorio se u motivacijski govor mladima s dominantnim djelovanjem na emocije. Bila je to poruka mladima da se ostanu boriti, da ne odustanu kad ih zovu diletantima.

Taj se govor pretvorio u politički govor političkim konkurentima, u kojem jasno iznosi svoje zahtjeve i daje rok od 5 dana. A onda završava porukom medijima da ih ostave na miru.

On je svoje 'dvije minute' medijske pažnje htio iskoristiti do maksimuma pa je nastao mix', analiza je govora Bože Petrova.

Plenković je imao pravi pobjednički govor

Ipak, pravi pobjednički govor, kako tvrdi naša komunikacijska stručnjakinja, imao je šef HDZ-a.

'Andrej Plenković održao je pravi pobjednički govor. Iz sadržaja govora ne vidi se ni najmanja sumnja da će HDZ formirati iduću Vladu. Ponovio je osnovne smjernice svog programa, osnovne ciljeve svoje stranke i buduće Vlade.

Bio je to lijep govor. Pomalo neobično u hrvatskom političkom diskursu je da se čestita svojim političkim oponentima. To samo potvrđuje ono što Plenković ponavlja kroz svoju kampanju, a to je nova kultura komunikacije', zaključila je Kišiček.

Dr. sc. Gabrijela Kišiček radi na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje na diplomskom studiju fonetike predaje Govorničku argumentaciju, Povijest govorništva, Govorništvo za nastavnike i Neverbalnu komunikaciju. Suautorica je knjige "Retorika i društvo" te autorica niza znanstvenih i stručnih radova iz područja retorike. Predsjednica je Odjela za fonetiku HFD-a te članica međunarodnih udruženja retoričara.