Radovan Fuchs je u ponedjeljak posjetio osječku osnovnu školu "Mladost", koja je jedna od 62 škole uključene u projekt cjelodnevne škole koji eksperimentalno kreće od ove školske godine.
Nakon obilaska Fuchs je izjavio da je eksperimentalni projekt cjelodnevne škole, koji će trajati iduće četiri godine, osmišljen tako da će se svake godine evaluirati postignuća i učenika i učitelja te uhodavati cijeli sustav i popravljati ono što se može popraviti na bolje.
Za potrebe cjelodnevne nastave - dogradnja i izgradnja oko 1.200 infrastrukturnih objekata
Istaknuo je da je cjelodnevna škola koncipirana za dobrobit djece i roditelja, što znači da su u takvom okviru djeca zbrinuta do 14 sati ili najkasnije 14,30 sati te da "nema nikakvih priča o držanju djece u školi do nekih čudnovatih sati".
Postoji obavezni dio nastave, a iza toga, onaj tko želi, može nastaviti u vrlo osmišljenom programu različitih aktivnosti, od grupa za nadarene do sportskih i glazbenih aktivnosti, pojasnio je Fuchs.
Kroz te četiri godine sustavnog praćenja i poboljšavanja projekta cjelodnevne škole izgradit ćemo kapacitete u cijeloj Hrvatskoj, tako da 2027. više niti jedna škola u Hrvatskoj ne bi smjela raditi u dvije smjene, već u jednoj, istaknuo je ministar Fuchs.
Neke škole će ići u dogradnju, ako im nedostaje kapaciteta, neke će se kompletno izgraditi, a skupa s izgradnjom sportskih dvorana, to će biti oko 1.200 infrastrukturnih objekata u osnovnom školstvu, rekao je Fuchs dodavši da će sve škole imati jednake standarde učionica, dnevnih boravaka, kuhinja i ostalih prostora.
Na upit novinara koliko će se novčanih sredstava izdvajati za izvanškolske aktivnosti, Fuchs je odgovorio da će se to morati "raditi u hodu", jer pojedine škole moraju provesti ankete kako bi utvrdile koji je interes za određene vrste aktivnosti, nakon čega će se odrediti sredstva.
Demografska situacija je bolno pitanje
Upitan za koliki broj djece se planira izgradnja škola i dvorana, i koliko nam na ruku ide sadašnja demografska situacija u kojoj je sve manje djece, Fuchs je odgovorio kako je to "bolno pitanje, jer je demografska situacija u zemlji loša, i svakako bi bilo bolje da je djece više, ali svjedočimo da je djece sve manje".
Izgradnjom i dogradnjom škola i vrtića do 2029. trebalo bi biti osiguran 96 postotni obuhvat djece koja pohađaju dječje vrtiće. Kada govorimo o učenicima bio bih puno sretniji da već sada možemo graditi puno veće škole, ali smo za cilj uzeli ujednačiti standarde u svim školama u Hrvatskoj, i vjerujem da ćemo u tome uspjeti, ocijenio je ministar Fuchs.
Osječki gradonačelnik Ivan Radić rekao je da su Osijeku su dvije škole u eksperimentalnom programu cjelodnovne škole te da je grad Osijek osnivač 20 osnovnih škola, od kojih 10 već ima jednosmjensku nastavu.
Pripremili smo projektnu dokumentaciju kako bi smo i za preostale škole osigurali jednosmjensku nastavu, i čekamo natječaj na koji ćemo se prijaviti, kazao je Radić.
Izvijestio je da je izrađena projektna dokumentacija i uskoro će se krenuti u realizaciju projekta centralne školske kuhinje, koja će obrocima opskrbljivati sve osnovne škole i dječje vrtiće u gradu.
Osječko-baranjski dožupan Josip Miletić rekao je da je u eksperimentalni projekt cjelodnevne nastave na području te županije uključeno 13 osnovnih škola,
Ministar Fuchs danas će obići i radove na izgradnji novoga dječjeg vrtića "Tenja" za koji su sredstva osigurana iz Nacionalnoga plana oporavka i otpornosti.