I dok je mnogi koriste za razna javna istupanja, a drugi samo radi upoznavanja ljudi, stručnjaci apeliraju, pazite što pišete, vaši osobni podaci mogu se iskoristiti u marketinške svrhe. Od predsjednika, političara, pjevača, glumaca, svi su na Faceu. Svatko sa svojim ciljem. Dubravko Ćrnjak je za Facebook čuo prije dvije godine. Ima već 300-tinjak online prijatelja. Ali zbog fotomontaža političara koje je objavio imao je i nekoliko neugodnosti. 'Svatko, bilo tko može upasti u sistem. Meni se par puta dogodilo da su mi lozinku ukrali pa sam morao ponovo to vraćati. Ali sad kad sam stavio lozinku od 16 znamenki ne događaju se takve stvari', rekao je Dubravko.
Društvene mreže imaju svoju funkciju, ali stručnjaci apeliraju: pazite na svoju privatnost. 'Nije Facebook jedina neetična kompanija i kada bi se ušlo u dubinu priče i kada bi se pogledalo kako rade razne komercijalne institucije, razne financijske institucije, vidjeli bi da nisu gore od Facebooka da su možda čak i gore', rekao je Lucijan Carić, IT stručnjak. Jer ugovori koji se nude na internetu namjerno su napravljeni manipulativno.'Tamo kaže, naravno jednim vrlo zamaskiranim pravnim jezikom, da vaši podaci mogu biti prepušteni bilo kome i da vi dajete pristanak na to i ako to tamo piše, a vi ste rekli 'I agree', dodaje Carić.
>> Facebook bi moglo napustiti i 60 % korisnika
Na Facebooku je i Alina, djevojka koja želi apelirati na probleme HPV-a, a prva je u Hrvatskoj napisala priručnik o spolnosti. 'Mislim da podatke koje ja dajem ljudima ne može ne znam tko iskoristiti. Ipak je i web portal tu, sve skupa je povezano tako da meni ne može nitko ništa napraviti, ali za ostalo da, ima svega tamo', kaže Alina. Iako je 60 posto korisnika kazalo da će odustati od Facebooka zbog problema s iskorištavanjem osobnih podataka, stručnjaci misle da do toga ipak neće doći.
Pod pravim ili lažnim imenom sasvim je svejedno. Jer, preko društvene mreže tako i tako ne možete znati tko se krije iza čijeg imena i prezimena, kao i za što će vaši osobni podaci biti korišteni. Jer internet nije ispovjedaonica. Stoga ako koristite Facebook samo odlučite što hoćete time postići. Ako želite djelovati javno, onda morate prihvatiti posljedice javnog djelovanja.